Hej

Som rubriken lyder önskar jag tips på bra villalarm utan abonnemang.
Ja jag skulle helst önska ett larm där man även kan få det installerat för det brukar vara krångligt.
Jag behöver inget som reagerar på brand el fukt samt behöver ej kameraövervakning.
Däremot ordentliga syrener inne & ute samt trådlöst system.
Inte det dyraste helst.

Jag har noll koll så hjälp mig gärna.
Villa med två våningar samt källare.
117m2 + 85m2
Villaområde

Snälla snälla hjälp mig med tips.
Är skitsvårt att hitta ngt.

edit. ge mig gärna ytterligare tips & råd, det behövs.
Klart att finns ngt larm som är enkelt att installera själv, nu pratar vi väldigt enkelt, då kan det funka.
 
Redigerat:
Har du tummen mitt i handen eller orkar du bara inte installera det?

Anledningen till att jag frågar är för att jag vill slå ett slag för z-wave produkter som oftast används för att bygga smarta hem. Dock är det inte lika många firmor som installerar dessa och insteget är lite dyrare. Men jag tänker att installationen skulle jämna ut prisskillnaden. Fördelen med z-wave system är att du i framtiden kan bygga ut det till att göra en massa annat kul. Automatiskt larma på kl 23 på kvällen, tända upp delar av huset när du larmar av. Ställa in "resa-bort" scener där det tänds lite olika lampor i olika rum för att lura tjuven.. etc etc..
 
Redigerat:
Jo det är nog lite av de båda. Har inte riktigt lust & är inte så tekniskt lagd, men är det inte krångligt så är det klart att jag kan göra jobbet själv.

Jag har kollat runt rätt mkt nu men det är en jäkla djungel asså. Jag tror nog änd¨å jag ska satsa på ngt billigare, känns som det finns lika mkt dålig kritik som bra kritik till det mesta.
Som sagt kameror, fuktlarm, brandlarm är inte intressant.
Däremot rejäla både inomhus samt utomhus sirener. Gärna många typ dörrlarm, fönsterlarm.
Vill ha flera sensorer.
Så siktar man på ngt dyrare larm blir det så himla dyrt med allt extra som ska kompletteras med.

Såååå har ni några tips? :)
Jag vill inte säga ngn summa eg. men ok....3-8 K där emellan helst.

Jula har ett larm på den höga frekvensen jag förstått man ska använda sig av.
Hur står sig det?
Säg att man kompletterar med många extra delar.
Verkar ju fått hyfsat bra kritik av de omdömen jag sett, iaf inte sämre än ngt annat.

edit. Jula....jag vet man får vad man betalar för brukar man ju säga men....ja man vet ju aldrig. Finns säkert dyrare larm också som är skit. Värre det isf
 
  • Gilla
R00bban
  • Laddar…
Kolla om Oasis jablotron kan passa
 
  • Gilla
Bosch
  • Laddar…
Tack, ska kolla mer på det senare. Kändes i första anblick lite väl dyrt för min plånbok....
 
http://www.smarto.se/hemlarm/test-sikkerthjem-ett-riktigt-prisvart-gsm-larm/

Här är ytterligare tt larmsystem jag tittat på som är lite billigare. Hur står det sig?
Fick bra kritik i detta test iaf men jag tror jag sett ngnstans att det är den lägre frekvensen den går på.....el?
Vad säger ni proffs?


edit. Här är ett företag till jag tittat på, lite dyrare alternativ men fördel med gratis konsultation iom att de finns i Gbg.
Ngn som känner till ngt om detta?
 
Redigerat:
Yale har släppt ett busenkelt smartphone larm om man vill installera själv.
 
Ok kikar på det.
Är det ngt jag ska satsa på då?

Ngn som kan svara angående dessa billigare larm jag nämnt tidigare om de är ngt att ha?
Den kritik jag ser är de inte sämre än ngn annan...
Men har ff väldigt lite omdömen & råd ang larm, törs inte köpa ngt än.
Hoppas ni kan ösa på med lite mer omdömen & vad ni tycker, vore toppen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.