Du har inte funderat på begagnat? Tex får du en iPhone 5/5s för det priset på blocket.
Men även en del samsung lurar för det priset.
 
Jag är inte sen till att leta begagnat, så det är absolut ett alternativ
 
Gjorde en snabb koll på blocket/Skåne. Tycker inte jag hittar något om man ska slippa att tok-pruta.
 
Jag skaffade en Moto G LTE till vår dotter (10 år nu). Tycker den har funkat långt över förväntan.

1. Skärmen är riktigt bra, svart är verkligen svart.
2. Kameran är ok men inte i klass med min Z3 compact.
3. Batteriet håller inte skitlänge, men är inte sämre än på den S5 Mini jag har nu.
4. I övrigt har jag inte hört några klagomål på luren, men än att "det är inte en iphone".....

Tycker det är mycket mobil för pengarna. Idag skulle jag också fundera på en S5 Mini. Har en sådan själv i jobbet nu efter skärmkrash på Z3an och den funkar riktigt bra. Det enda som verkligen är märkbart sämre än Z3 compact är batteritiden.
 
Frågar du mig är din punkt 4 bara positiv, men jag förstår vad du menar
 
Stod inför exakt samma val (+ samsung j5) igår till min 10 åring. Blev en moto 3.
Det jag tyckte vägde över är att den:
Tål vatten (ipx7)
Reptåligt glas (gorilla 3)
Räfflad baksida - mindre risk att tappa den

Telefonen känns rätt välbyggd. Tjejen gillade att man kunde byta färg på bakstycket så det blev kombon vit front med grön baksida. Telefonen är volymässigt bra mycket tjockare än j5-an, men jag tycker det funkar. Första intrycket känns telefonen som rätt rapp - dock inte test att köra resurskrävande spel utan mest candy crush, hay day, och vad dom nu heter.
 
Beslut taget!
Begagnad S5

Tack för input!
 
Det är ingen iphone det heller.....:)
 
Hehe, nej. På önskelistan står det "Egen telefon, helst iphone"
Jag kör över henne fullständigt.
 
  • Gilla
PeterStrandberg
  • Laddar…
Eller så uppgraderar du själv och låter henne ärva :)
 
Jo, det är ju en idé.
Nexus4 mot S5
 
Jag har som du förstår ingen äppleprodukt själv
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.