Vi har byggt ett hus där vi ska installera ett minireningsverk. Nu skulle vi vilja ha en grovdiskbänk i ena hörnan. En rostfri fristående enkel bänk med diskho.

Är det någon som kan tipsa mig om var jag hittar en sådan. Jag har letat men det verkar svårt att hitta någon alls.
 
Googla tvättbänk
 
"Udden" eller "Attityd" på IKEA?
 
Jag bumpar denna tråden....

Har letat i flera timmar nu efter en diskbänk till tvätten, men utan att hitta vad jag söker. Det måste bara finnas så antar att jag använder fel sökord.

Det jag vill ha är en heltäckande rostfri bänk (ej skåp) med en stor tvättlåda och avställningsyta. De heltäckande bänkarna jag hittar har små hoar och tvättlådorna har inga avställningsytor. Hur farao löser jag detta?

Tacksam för hjälp!
C
 
Du kanske kan göra en liten bild på hur du vill ha det och gå till en plåtslagare?
 
kapi skrev:
Du kanske kan göra en liten bild på hur du vill ha det och gå till en plåtslagare?
Det är ju naturligtvis ett alternativ, men verkar märkligt att det inte går att finna ett "färdigt" alternativ, speciellt om man ska ha någon standardlängd. Men det kanske får bli så det slutar....
 
Tack för förslaget. Jag har kikat på den, men jag behöver inte något underrede så känns lite onödigt att köpa korgar och ställning.
C
 
Vi ville ha samma (om jag tolkar dig rätt) till vår nya tvättstuga. Lösningen blev specialbeställning hos Franke. En "vanlig" platt bänk men med extra djup stor ho med tvätträfflor. Dvs som en tvättbänk, men utan all skit undertill eftersom vi monterar den på vanliga skåpstommar. Kostar inte en förmögenhet vilket förvånade alla inblandade parter.
Vi tog det via Electrolux Home då de levererar resten av allt vi köper.

Här är dessutom beställningsformuläret: http://www.franke.com/content/dam/kitchensystems/se/MTM.pdf
 
Redigerat:
sök på tvättho .... finns massor fristående och vägghängda
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.