vilken adress är det till deras hemsida???
 
lordcalvert skrev:
Jag har också varit i kontakt med detta bolag. Det hus vi letar efter är ca 200kvm med speciella lösningar. Har tidigare offert från trivselhus på motsvarande hus. Det skulle landa på ca 2900000. Inte helt billigt. Ryska husen skulle landa på ca 9000kr /kvm utan platta med väldigt hög standard. Vill man plocka till lite extra så blir det Gorenje vitvaror. Jag får en offert i dagarna med leveransbeskrivning. Som vi ser det så är det mycket bra att det kommer in nya bolag på marknaden. Det skadar ju inte att nya bolag bygger med timmer i väggarna.  ;)
Hej,

Jag och min 'regering' håller också precis i dagarna att syna PSL i sömmarna och måste därför fråga eftersom vi såg att du är steget före..

- Hur har det gått ??

Vi tittar också på något som är lite större en 'Hemmingway' så alla tips och råd är välkommna ! :D
 
Vi har tittat på psl en del. Också vår bank har kollat upp dem. Inga konstigheter egentligen, men väldigt låg omsättning och eget kapital. Har ju inte byggt något ännu i Sverige.

Vi är väldigt sugna på Hemingway, men det vore ju shysst om de hade byggt några fler hus så man fick lite referenser.

 
Vi har lagt ner planerna med psl. När jag började fråga lite mer ingående om det fanns några riktiga plnritningar mm. Även priser på vissa tillval fick jag inget svar. Vi har precis hittat ett "begagnat" hus och redan betalat handpenning.

Hoppas ni får bättre kontakt.
 
Rodge68 skrev:
Bygger de enligt svensk standard?
Ja samtliga hus som har Svenska agenter bygger efter Svensk standard, många Svenskar köper färdiga hus från Baltikum, jag kan köpa stommen för 3600kr kvm, då ingår bara väggar samt tak,inredningen samt kök och övrig utrustning får man köpa själv
Många åker till Estland för att köpa kök , halva priset
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.