Hej på er. jag skulle vilja skapa en regel för motorvärmaren anpassad för mig som ibland har beredskap som deltidsbrandman. funktionen jag skulle vilja ha är att motorvärmaren och kupevärmaren startar om temperaturen understiger 0 grader och för att sen slå av igen när tempen i kupen når exempelvis 7 grader, detta för att slippa skrapa rutorna om jag måste åka på larm. går tempen under 0 igen så ska motorvärmaren slå på igen osv...går detta att lösa tror ni och hur skulle regeln se ut i så fall? konfigurationen jag vill använda mig av är nexa LGDR-3500 som fjärrbrytare och tempsensor oregon Sensor 10 ch THGR810 som jag har liggandes i bilen. Tacksam för all hjälp jag kan få.
 
Du behöver en tellstick också, net eller duo då vore det enkelt.
Utan en sån kan du inte sätta upp villkor för till och frånslag.
 
Glömde säga det att jag har en zipato nu då jag lagt undan tellsticken. Så du menar att det inte går att bygga denna regel i zipato utan tellstick?
 
Ser att jag skapat ett nytt ämne. det var menat att lägga denna frågan i zipato tråden.
Jag raderar detta ämne och flyttar den till rätt tråd.
 
macdiver skrev:
Det finns andra mer basic sätt än tellstick/zipato som löser dit problemet. Sätt in en termostat typ [länk] i uttaget inne i bilen och anslut kupefläkten i termostaten, ställ in önskad temperatur när fläkten ska starta.
Tack den lösningen verkar ju vara riktigt bra! 😁
 
furuvikarn skrev:
Tack den lösningen verkar ju vara riktigt bra! 😁
Fast om du har motorvärmare monterad så kommer ju den vara igång hela tiden.
 
Jo det är sant. Det viktigaste för mig är att jag slipper skrapa rutor när jag måste åka på larm. Men tydligen verkar det bara svårt att få till med zipato som det verkar. 😕
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.