Hej
vi funderar på att bygga nytt. Vi har redan en tomt som vi ska bygga på och tittar nu runt på hus. Det verkar som många priser för ett ordinärt hus, lite tillval men inget lyxigt ligger runt ca 1,2-1,3. Det jag undrar är vad som tillkommer och hur mycket det blir. Jag vet ju att grunden inte ingår i dom flesta hus och sen tillkommer va osv.
Vad har ert bygge slutat på totalt. Om man nu tar ett hus med totalentreprenad. Tacksam för era svar. Känner mig lite vilsen bland alla priser
rosie
 
1,7 milj och uppåt får man nog räkna med, totalentreprenad inkl. tomt (allt).
 
F
Jani skrev:
1,7 milj och uppåt får man nog räkna med, totalentreprenad inkl. tomt (allt).
Jag tycker du ska bryta loss tomtpriset ur slutsumman för att få en rättvis ekvation.
 
Vårt hus slutar på ca 1,700,000 inklusive allt.Med det menar jag:
Dubbelcarport med förråd ca 20kvm(målat)
putsat hus
tillval björkluckor i kök
inbyggnd ugn
takkupa
spröjsade fönster
golvärme hela nedanvåningen(gjuten platta)
torktumlare
kakel o klinker i båda badrummen
klinker i kök,klädvård och hall
ekparkett i resten

Sen kostar tomten med alla inkopplingar300,000
Utöver detta tillkommer ca 100,000 Saker som bygglov, lagfart,nybyggnationskarta,byggcontiener, byggström,kvalitetsansvarig,pantbrev,räntor under byggnationen

Så slutsumman blir 2,100 000
 
HEj
hur stort hus byggde ni? Och vilken husfirma? Låter ju helt ok men det är väl inte i stockholm ni byggt, har märkt att det är väldigt mkt dyrare här. Inte bara tomtpriset för som tur är så har vi en tomt redan
 
Nej det är inte i Stockholm.... Vi bygger i skåne. Vi bygger ett A-hus, 1 1/2 plans hus på 146kvm.
 
fredrik_o_sara skrev:
Jag tycker du ska bryta loss tomtpriset ur slutsumman för att få en rättvis ekvation.

OK !

1,3 milj och uppåt för villa med totalentreprenad, exkl tomt, anslutningsavgifter, bygglov mm, räntekostnader.
 
Vi bygger ett team boro hus putsat 1 plans( 155 kvm) med carport

Inkl. allt 2,6 milj
Tomt - 250000 ( Skåne )

Röj av tomt
Gjuten platta
Totalentreprenad

Jag gör ingenting själv ( kan inte ;D )
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.