Låt danskdesignad blandare lyfta hemmet

damixa.png

A-pex är en ny serie blandare från danska Damixa, som redan rönt stor uppmärksamhet och plockat hem designpriser. Blandarna är formgivna av designern Anders Hermansen som valt att fokusera på minimalism i kombination med funktion.

Vinnaren i veckans tävling, som vi arrangerar tillsammans med Bygghemma, väljer fritt mellan en tvätt- eller köksblandare ur serien.

Totalt värde cirka: 3 000-5 000 kronor beroende på val

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du behöver en blandare från Damixa.

Fråga: Hur reglerar man temperatur och flöde på tvågreppsblandaren Damixa A-Pex Borstat Krom?


1. Vid sidan av blandaren
X. Under blandarpipen
2. På blandarpipen

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 27 november.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från leverantören i Danmark. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Bygghemma för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Svar:2

Vi står i stargroparna att renovera vår gästtoalett och har bara kavar ett val.
Damixas nya A-Pex hade varit ett prefekt val för oss. Dansk kavite och design hade varit en fin kombination tilsammans med den "Spa"-känslan vi vill försöka få på några få kvadrat.
 
Svar 2
Vill fräscha upp i gästbadrummet och då passar denna perfekt. Vinner vi denna får vi tummen ur och tar tag i det:)
 
Rätt svar :2
Vi ska göra en mini makeover på vårt kök efter nyår. Det behövs då vi gjorde en mini makeover när vi köpte huset 2002. Vissa saker är från när huset byggdes 1978.
Det vi bla ska satsa på är just runt spis, diskbänk och skåp . Då skulle denna vara jättekul att få sätta dit. Viljen lyx och vad snyggt det skulle bli 😊
 
2. På blandarpipen

Även om vår lilla gästtoa är gammal,så är den fortfarande charmig.Det enda som felas är en kran som,har gjort sina dar och inte går att stänga helt av.En A-pex skulle passa in perfekt,då gästtoan verkligen är liten och allt är minimalt!
 
Svar: 2

Håller på att renovera hela lägenheten och de dyraste rummen (kök och badrum) är kvar. Huset är från 40-talet och både blandare i kök och badrum är riktigt gamla och behöver bytas ut.
 
Svar: 2

I måndags började rivningen av vårt gamla badrum från 1977 och i nästa vecka börjar arbetet med att bygga det nya med bubbelbadkar och allt. Vi kommer att behöva två tvättställsblandare och att få en på detta sätt vore en bonus.

PS ROT-avdrag 2015 på jobbet :p DS
 
Svar 2.
En coolare och läckrare kran har jag aldrig sett, att inreda resten av vårt nya badrum skulle bli galet lätt.
Elisabeth Nejdmo
 
polkal skrev:
Svar: 2

Håller på att renovera hela lägenheten och de dyraste rummen (kök och badrum) är kvar. Huset är från 40-talet och både blandare i kök och badrum är riktigt gamla och behöver bytas ut.
Hej! Jag köper gamla kranar och blandare!
 
N
Svar: 2.
Renoverar köket och hade tänkt mig en klassisk, minimalistisk Vola-blandare designad av Arne Jacobsen. Denna blandare tar dock priset i design och funktion så även om jag inte vinner den så får det bli Damixa A-Pex oavsett.
 
Svar: 2

Mina svärföräldrar ett originalbadrum har.
Både droppande blandare och bidé är kvar.
På finska kan jag numer ei saa peittää.
Men låt mig slippa detta kalla porslinssäte.
En perfekt julklapp detta ni nu förstår är.
För att sätta igång en renovering av denna misär.
 
Svar: 2

Vi står precis i startgroparna för första större ombyggnationen på vår första hus - nytt kök. Då otroligt mycket man kan välja på men vi fastnade direkt för en damixa blandare. Snygg praktisk design i hög kvalitet. Vi kan dock inte bestämma oss för vilken vi ska ha ...
 
Svar 2:

I vårt nya badrum som ordnas just nu är handfatet det första man kommer att se när man öppnar dörren, ett sånt här smycke skulle onekligen förhöja den upplevelsen
 
2. På blandarpipen

Skulle behöva renovera båda våran badrum... Och en sån dansk designad blandare hade varit en perfekt början!
 
Svar: 2. På blandarpipen

Även vi bygger nytt och ovanvåningen är ännu ett oskrivet kapitel. Varför inte börja med blandaren till badrummet och utgå därifrån? Sätta stilen och standarden direkt på nåt sätt. Snygg är den i alla fall!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.