Jag letar efter en snygg garderob i bredd 50 (och inte 60 som jag råkade skriva i ämnesraden som sedan inte gick att ändra) och höjd ca 220 cm i ekfaner (helst både dörr och sidor men i vart fall dörren). Modern stil utan en massa krussiduller.

Har hittat något alternativ i rätt mått men de var av "ekmelamin" vilket jag inte gillar något vidare och skulel vilja gå upp en kvalitetsnivå till faner. Verkar somom alla bara vill ha vitt numera men jag vill gå mot strömmen och då blev det genast svårt...

Man kan ju alltid låta tillverka en men då drar budgeten iväg rejält så hade helst hittat en fabrikstillverkad...
 
Åsa Lund
Ikeas modell är av faner men 201 eller 236 hög...
 
@Åsa Jo dom har jag kikat på men jag tycker det blir lite mycket "luft" ovanför. Är det föresten verkligen faner på dem och inte något helt syntetiskt material - beskrivningen säger nämligen "Spånskiva, Träfiberskiva, Propenplast, Melaminfolie, Folie" och inte ett ord om någon "ek"...
 
Ikeas är troligtvis bara ett klistermärke
 
Åsa Lund
Jag läste inte bredden alls utan kollade på deras Pax. Sorry!
 
Åsa Lund
Kolla om du kan köpa ett 50 högskåp av nån kökstillverkare?
 
  • Gilla
Amatörsnickaren
  • Laddar…
Det tycks som om HTH har garderober (som med rätt sockel) kan komma nära min höjd och som kan fås med dörr och även stomme i ekfanerat meterial (alltså inte melamin). Stomme visade sig dock vara dyrt så för oss blir det nog vitlackad stomme och fanerad dörr.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.