RilleRock
Dropdead skrev:
Hej,

Som rubriken lyder så undrar jag om någon vet eller kan något om webehome's hemlarm. Hur det fungerar och om det är värt pengarna. Har googlat runt men hittar inte mycket alls.

Mitt paket skulle nämligen kosta ca 10.000kr och vill ju inte torska pengarna pga av värdelöst system.
[länk]

//Jonathan
Har ingen erfarenhet av detta hemlarm så mina tips är generella.

Du bör komplettera med en separat manöverpanel innanför dörren och montera
alltiett-centralapparaten i ett svåråtkomligt utrymme som är direktlarmat.
Även om det är möjligt att montera en extern innesiren och koppla ur den innbyggda,
så att ljudet inte leder direkt till centrallapparat.

Dekalerna ger inte ett seriöst intryck på mig.

I övrigt så är det säkert en okey lösning om man tycker trådlöst är tillräckligt tillförlitligt.
 
Ne jag vet. Men känns som man blir rövknullad av tex Verisure, Sector och Securitas. Svindyra månadskostnader, inte möjlighet att kolla i kamerorna live, de spelar inte in vid larm utan tar bara ca 3 bilder. Osv osv....tips på larm vore underbart. Har även kollat www.gardaalarm.se men där kosta mitt paket ca 18.000kr + 500kr/år för uppkopplat mot Lövestadslarmcentral.
 
Ok, jag fattar ju inte så mycket om allt det här, mer än att det är en jävla djungel om man inte vill betala 4000-10.000kr, vilket jag iofs är ok med att betala för larmet, det jag är mest emot är 260-400kr/mån med väktartjänst som jag inte vill ha.
 
C
Dropdead skrev:
Har googlat runt men hittar inte mycket alls.
Verkar vara detta larm de säljer. Sök på det så kanske du hittar mer information och omdömen.
 
cpalm skrev:
Verkar vara detta larm de säljer. Sök på det så kanske du hittar mer information och omdömen.
Jag googlade på larmcentralen men blev inte jätteklokare :/

Några förslag på vad jag bör ställa för frågor gällande deras larm ?
 
Har deras lösning sedan 3 år, många enheter inkopplade. Finns numera även z-wave koppling men har inga sådana enheter så kan inte uttala mig hur den lösningen fungerar. Däremot koppling mot Telldus Live. För övrigt mycket nöjd med systemet, mycket stabilt, bra app för telefonen. Rekommenderat det till vänner och släkt som även de är nöjda.
 
  • Gilla
Dropdead
  • Laddar…
ekim skrev:
Har deras lösning sedan 3 år, många enheter inkopplade. Finns numera även z-wave koppling men har inga sådana enheter så kan inte uttala mig hur den lösningen fungerar. Däremot koppling mot Telldus Live. För övrigt mycket nöjd med systemet, mycket stabilt, bra app för telefonen. Rekommenderat det till vänner och släkt som även de är nöjda.
Tack för info, tror jag har bestämt mig för att skaffs detas lösningar. Främst för larm/brand/fukt koll för att senare bygga ut det med z-wave enheter.
 
RilleRock
Dropdead skrev:
Tack för info, tror jag har bestämt mig för att skaffs detas lösningar. Främst för larm/brand/fukt koll för att senare bygga ut det med z-wave enheter.
Med tanke på vad du söker så verkar detta vara det vettigaste alternativet för dig :)
 
RilleRock skrev:
Med tanke på vad du söker så verkar detta vara det vettigaste alternativet för dig :)
Ja det verkar så iaf, har kollat lite på dina tidigare trådar och svar. Lite för invecklat för mig :)
 
Jag kör WeBeHome larm hemma sedan ett drygt år tillbaka. Tycker att det fungerar fint.
Det enda problemet för mig är att jag sedan några månader tillbaka kör med Windows 10 i telefonen och det inte finns någon app för Windows 10.
Jag har dock nu byggt en app själv (jag jobbar som systemutvecklare), släppte den precis så den kommer dyka upp här om några timmar:
https://www.microsoft.com/store/apps/9NBLGGH6JKHK
 
  • Gilla
Berkan och 1 till
  • Laddar…
Detta larmet larmar bara vi nätverket inte via gsm va? Några fler åsikter?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.