Hej, ny på forumet!

Undrar om det Finns ngn som byggt eller bygger Kobbskär från A-hus.
Är ni nöjda?

Vi har precis köpt tomt i Kungsbacka och fastnat för detta huset. Det finns ett ett Kobbskär under byggnation på Husknuten i Göteborg.

Fredrik
 
Hur har det gått? Har ni bestämt er?
Jag ska också bygga ett Kobbskär :)
 
Jodå, huset är beställt.
Utvändiga val gjorda och bygglovet legat 3v på kommunen. Tyvärr så har Kungsbacka kommun extremt lååååånga handläggningstider. Så det är bara att ringa och tjata.

Fredrik
 
  • Gilla
Spiderman
  • Laddar…
Har ni köpt bara huset eller även sidobyggnad?

Vad har ni slutat på för pris från A-hus?

Jag funderar på ett enkelgarage med farstu - som groventré...
 
Spiderman skrev:
Har ni köpt bara huset eller även sidobyggnad?

Vad har ni slutat på för pris från A-hus?

Jag funderar på ett enkelgarage med farstu - som groventré...
Vi köpte till fristående dubbelgarage på 47m2. Vi förlängde det 1,2 m. Då borde man få plats med en bra arbetsbänk.

Var bygger ni för någonstans??

Har väl lyckats få några procent rabatt😃
 
  • Gilla
Spiderman
  • Laddar…
Jag ska bygga i Skåne :)

Rabatt är alltid bra... ska ni tillåta visningar?

Det fristående dubbelgaraget ligger väl på 300'
 
Hur långt har ni kommit i ert Kobbskär bygge? Hur bygger ni? Generalentreprenad eller på egen hand? Garaget går på ca 280.000.

Nej visning är inget vi diskuterat!!
 
Faktum är att jag tvekar... Först funderade jag på Solbacka... Sedan blev det Kobbskär... Men sedan igår har jag börjat gilla Villa Ekbacken mer och mer :)

Det blir mindre byggyta = billigare grund och markarbete/uppfyllnad... Dessutom får jag mer kvar av tomten.

Jag måste ha köpare/kontrakt på mitt nuvarande hus innan jag beställer huset.

ekbacken.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Men jag vill ha hel veranda... och en del smärre justeringar...

Jag tror att man åker på 80.000 direkt i extra kostnad om man börjar ändra planlösningen på ett Favorithus... Men köksö kan väljas till... ekbacken2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har ni ändrat något i planlösningen på Kobbskär?

Det blir generalentreprenad och jag själv är platsansvarig...

http://www.a-hus.se/vara-hus/2-plan/ekbacken
 
Redigerat:
Hej igen, väldigt fint hus👍🏻 vi har inte gjort några ändringar på Kobbskär. Vi gillar planeringen med en sovdel och en ungängesdel. Vi får bara bygga 1 plan på vår tomt då vi hade snott grannens havsutsikt om vi byggt 1,5 plans! Men 1 plans passar bra då vi är 45+ och tänkt och bo där tills de rullar in oss på hemmet😃 Har tur som har en svärson som är grymt duktig snickare. Han har lovat hjälpa att bygga altan samt isolera garaget.

Fredrik
 
Hej
Flyttade in 1/7 och de tider som lovats har hållit. Byggts som totalentreprenad där ftx och bergvärme har undan tagits. Sidobyggnad är en dubbel Carport med förråd.
Vad som i övrigt tillkommande är extra kakel och klinker samt mindre elakheter. De kakel som ingår ger en begränsad valbart lika så när det gäller tapeter varför vi valde samtliga väggar målade.
Vad kostade då "kalaset " med tillval 2552000:- återstående yttremålning vilken ska göras under nästa år.
Vi är nöjda med A hus och med vårt valda uppvärmningsaltrnativ så huset in under ett så kallade minienergihus.

DSC_0147.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tohn70 skrev:
Hej
Flyttade in 1/7 och de tider som lovats har hållit. Byggts som totalentreprenad där ftx och bergvärme har undan tagits. Sidobyggnad är en dubbel Carport med förråd.
Vad som i övrigt tillkommande är extra kakel och klinker samt mindre elakheter. De kakel som ingår ger en begränsad valbart lika så när det gäller tapeter varför vi valde samtliga väggar målade.
Vad kostade då "kalaset " med tillval 2552000:- återstående yttremålning vilken ska göras under nästa år.
Vi är nöjda med A hus och med vårt valda uppvärmningsaltrnativ så huset in under ett så kallade minienergihus.

[bild]
Ser kanonfint ut! Var i landet står huset??

Fredrik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.