Har fått tag i en lokal till en rimlig peng som ska bli min snickarverkstad.

Här är en översiktsbild av lokalen.
01.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Takhöjd = 2700 (eg 2800 men armaturerna tar ca 100 mm)
Garageport = 3000 x 2500
Entreport 1000 x 2100

Området som är markerat med ett kryss har jag inte fått ännu, en vägg måste flyttas och en del grejer som står där nu måste flyttas och detta kan göras tidigast till våren (ca 1-15 maj). Jag kommer till 99% säkerhet att kunna hyra även denna del.
Längst bort i hörnet finns en toalett (ca 2400x2400). Bredvid denna har jag tänkt bygga ett litet rum för arbeten som är dammkänsliga samt ha en dator och lite annat (ca 3600x3600). Detta rum kommer inte att byggas förrän det är klart att jag får hyra det kryssade området.

Vad vill jag då rymma här?

1 - En lång arbetsbänk, minst 5 meter, med en kap/gersåg (Bosch GCM10SD) monterad i/på.
2 - En klyvsåg (Makita 2704)
3 - En rikt/planhyvel, har i dag en EJCA(?) men letar efter en Mortens 330.
4 - En bandsåg, har idag en INCA men letar något större. Förslag emotses tacksamt, prisklass 5-10kkr.
5 - Ett rullande arbetsbord minst 1200x2400
6 - Förvaring av virke och skivmaterial
7 - Spånsug. Ska inhandlas. Förslag emotses tacksamt, prisklass 3-6kkr.
8 - Kompressor 50-100 liter. Ska inhandlas.
 
  • Gilla
Sailorman och 1 till
  • Laddar…
Spännande!
 
Dags för uppdate!!

//AA
 
  • Gilla
badtastex
  • Laddar…
Ja verkligen!

Jag har hyrt den kryssade delen samt även lite till. Totalt har jag nu 157 kvm lekstuga.

Dock så har jobbet en negativ inverkan på min fritid så jag har inte alls kommit alls så långt som jag önskat.

1 - 5 meter lång arbetsbänk - NEJ - Ett långt boschstativ med en 12" Bosch GCM får jag nöja mig med än så länge.
2 - Makita 2704 - NEJ - Dock så har jag köpt en riktig best vars namn jag nu inte kommer ihåg. Denna är dock inte elektiskt inkopplad ännu.
3 - Mortens 330 - JA - En service skulle dock vara på sin plats då matningen fungerar si så där.
4 - Större bandsåg - NEJ
5 - Rullande arbetsbord - JA - Två stycken. Ett MFT Magnum och ett med IKEA-stommar på hjul. Båda 1200x2400.
6 - Förvaring - JA - Men man kan aldrig få för mycket förvaringsutrymmen.
7 - Spånsug - JA - Men det blev en enkel för 2995:- siktet var satt högre...
8 - Kompressor - NEJ - Behöver jag verkligen en så stor kompressor? Funderar ett par år till...

Förstår att bilder kan vara av intresse. Ska fixas...
 
  • Gilla
corre
  • Laddar…
Tackar.
Det är okej att revidera önskelistan efterhand...

//AA
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.