Hej

Har ett litet dilemma, skulle behöva få till ett till två rum till i huset. Vi har en fin kallvind som går att göra fin å inreda, sen har vi också ett garage i huset som går att inreda å ta bort portarna samt installera två fönster.mm. Är lite kluven hur jag skall göra...tips å idéer tas gärna emot.

Så som jag ser det:

Inreda garaget

Fördelar:

Billigare
Enklare
Snabbt

Nackdelar:

Ett stort nytto utrymme försvinner
Bygga in å gömma rör.mm
Kan inte gå ner i mancaven å greja
Måste bygga ett förråd / garage på 15m2 minst för att husera gräsklippare.mmmm.
Måste dra vatten å el till förrådet för högtryck.mm

Inreda vinden:

Fördelar:

45-50 m2 boarea
Fint boyta med hanbjälkar

Nackdelar:

Dyrare!?
Jobbigare


Vad är mest värt att göra förr oss samt vad värdesätter ev folk när man säljer huset!?
 
image (1).jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


DSC_0039.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


DSC_0006.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kör på vinden.garaget är tabu
 
Vinden helt klart.
 
Är det någon som isolerat vinden med PU skum direkt på råsponten den med slutna celler så att det bara bygger 10-14 cm samt ingen luftspalt eller ångspärr = bra eller anus?
 
Anus
 
Själv tror jag inte det är hälsosamt med så mycket härdplaster i ett hus, även om dom som säljer skummet säger att det är bra.
 
En eventuell framtida köpare av huset kan ju knappast parkera bilen på vinden. Skulle helt klart välja vinden, så kan man också förvara byggvarorna i garaget under byggnationen.
 
  • Gilla
Marre666 och 1 till
  • Laddar…
Blir nog vinden, för om jag inreder garaget så måste jag ändå bygga ett fristående garage å det lär ju tillsammans bli mer än att inreda vinden. Är det någon som vet hur tjock isolering men måste ha? Skulle helst vilja ha så tunt som möjligt kanske finns nåt bra material!? tack för input
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.