Hej! Jag tänkte testa på detta med att beställa hem matvaror då jag precis hittade ett bra kampanjerbjudande på en sida. Skulle gärna höra om ni har testat det och vad ni tyckte? Det verkar ju smidigt om man ändå får gratis hemkörning tänker jag. Men är det knepigt?
 
Beställer ofta hem matvaror. Där jag beställer är det fri frakt om man beställer för minst 500 kr. Man kan välja leveranstid med ett spann på en timme. Så väldigt flexibelt.

Har aldrig varit något missat eller dåligt. Ofta finns det olika val av varje produkt, så man kan välja efter pris.
Perfekt tycker jag på vardagen när man slipper åka och handla efter jobbet. Klart kräver ju lite att du planerar vad du ska ha. Men det mesta finns som du hittar i en vanlig ica eller coop butik. Ibland får man någon gratis vara.

Är ju även enkelt att se vad som är på rea än att behöva gå omkring i en butik och leta.
 
  • Gilla
LinusEk
  • Laddar…
Vi har handlat på mat.se ca 1 gång/mån fungerar väldigt bra, men lite dyrare och sämre utbud än i en vanlig affär.
Nu har dock coop börjat och ica kommer igång snart och då kommer konkurensen igång snart.
Coop tar 49:- frakt och det blir väldigt dålig timpeng för att åka till affären efter bensinen är borträknad.
Så det blir nog hemkört hedanefter.
 
  • Gilla
LinusEk
  • Laddar…
Kul att höra! Tack så mycket för era svar, jag ska nog ta och testa det där erbjudandet, hittade det här: www.buyersclub.se för er som också vill testa, det är mat.se som man fick extrapris hos. Men du tycker det var dyrt där Peter? Men det låter ju väldigt smidigt tycker jag! Kul!
 
  • Gilla
karlskog
  • Laddar…
Tror jag läste i GP när dom jämnförde vanlig affärer och tex mat.se att der är ungefär samma priser. Så direkt dyrare tror jag inte. Dessutom behöver du ju inte lägga pengar på tex bensin för att ta dig till affären.
 
Jag handlar hem från ica ibland, funkar jättebra. Åker man och handlar tar det ju 2 h. Handlar du på nätet tar det 30 minuter och kassarna står på trappen när man kommer hem. Ica har också Drive thru, att du beställer och bara hämtar upp om du vill. Har testat både Coop och Ica men jag tycker Ica har det bästa utbudet. Båda hade dock lika smidig hemleverans.
 
Marlen, hur funkar det med leveransen när du inte är hemma och kan ta emot? Enligt villkoren ska man ta emot varorna, annars återsänds de och man kan få betala ändå. Godtar de att man skriver ett meddelande om att varorna kan ställa på trappen eller hur har du gjort?
 
Ja, jag skriver i meddelandet på slutet att de ska ställa det på trappan om jag inte är hemma när de kommer. Men de kan komma lördagar och kvällstid också om man skulle vilja det. Har man köpt något fryst så lägger de små fryskuddar i påsen så att det håller. Detta gäller Ica, minns inte om det funkade så hos Coop också.
 
  • Gilla
injonil
  • Laddar…
Testade MatHem.se för första gången i söndags kväll. Varorna kom i måndags, smidigt!
Vi upplevde det som väldigt dyrt jämfört med vårt vanliga Ica Maxi. Kan det vara pga att vi endast köper ekologiskt? 30-50% dyrare kanske.
 
Mat är mat.
Det ni snackar om är foder.
 
En stor fördel med att köpa mat på nätet är allt man inte köper. Bra för både plånboken och midjan. Sedan brukar iaf mathem skicka med kolsyreis, roligt!
 
haavard skrev:
Mat är mat.
Det ni snackar om är foder.
Oj va bra, har du kommit på ett alternativt näringsintag till vanlig mat?
 
Om dom tar betalt för transporten så kolla så att dom har trafiktillstånd. Har dom inte de kan dom inte ta betalt för hemkörning.
 
Peter2400 skrev:
Oj va bra, har du kommit på ett alternativt näringsintag till vanlig mat?
Jag vill se och känna på min mat innan jag köper den. De som jobbar där skickar så klart ut det du har beställt även om kvalitén är så att du hade ändrat dig och vald nåt annat om du fick se det själv.
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
om det inte är bra kvalité på de varorna man får då? Kan man skicka tillbaka?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.