image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Strävar mot slutet men vi når nog dit....
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hitta några gamla bilder igen 😊

image.jpg
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mycket slit. Svårt att fatta att vi gör allt själva... Tycker någon att detta tar tid ... Ni anar inte hur mycket vi gör själva....

Livet är värt att leva men vingar nog fastnat i bygg bubblan... Många fastnar i renoveringsträsket men vi bygger hus.... ❤️
 
IMG_20151112_225414.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det går framåt.



20151112_150351.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


sambon kunde inte låta bli att fräsa lite lister under hänfrännan.


20151112_150624.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Entrén kommer bli mangefik 😁



20151112_150423.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hade ni lejt bort allt jobb för det där huset så hade det kostat 10mille nyckelfärdigt.
 
Stiligt(y)

När räknar ni med att vara klara? Börjar det inte att närma sej slut tid på bygglovet?
 
Gabbe1 skrev:
Hade ni lejt bort allt jobb för det där huset så hade det kostat 10mille nyckelfärdigt.
Ja och vi har bara ett lån på 1,5 huset oxh tomten har nu fått även om det ej är klart ett värde på ca 950000 och det är nog det strand nära läget.

Så det tar tid vi vet. Men vi funderar på att ha en snickare en liten tid för vi måste få in fönstren.
 
Det är slut i juni nästa år. Var lite tveksamma för vi trodde i år men handläggaren hävdade att det var nästa år. Har skickat in om nytt.
 
IMG_20151115_110414.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Entrén tar form ☺


IMG_20151115_110240.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Takpapp nästa



IMG_20151115_110306.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder




IMG_20151115_110334.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
20151115_105607.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
thomas33
  • Laddar…
Jättefint hus! Är riktigt imponerad... Ser ut att bli riktigt mysigt!
 
Idag ringde bygglovahandläggaren och talade Om att vi inte får bygglovet förlängt. De kan inte förlänga permanenta bygglov.

Konstiga är att vi redan för ett år sedan pratade med dem om detta och De svarade då att vi skulle hålla koll på tiden.

De verkar inte säga samma saker. Mycket märkligt.

Däremot kunde vi få dra ut på det 6 månad så om bygglovet går ut i sommar kan vi få Förlängt 6 månader.

Glädjande är att vi får vänta med övervåningen set har de bekräftat. Kök ventilation och badrum måste vara klart så vi kör väl på.
IMG_20151115_110401.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder




20151115_105607.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
spånhyvel och 1 till
  • Laddar…
Jobbigt med bygglovet. Måste dock fråga varför ni fräser fina lister under hängrännor när ni är i tidsnöd för att bygglovet går ut? Nån måste va arga snickaren och börja prioritera.
 
  • Gilla
johel572
  • Laddar…
Mm kan ju tyckas långsökt men Jsg lovar att fräsa dem gick på ett kick. Har maskiner för detta så det tog inte lång tid.

Det har tyvärr blivit lite problem i tolkning av regler kommunen går ibland efter nya ibland gamla lagen. Bygglovet är sökt efter gamla.

Vi har hela tiden tänkt bygga klart entré plan och vänta med övervåningen men de sa då att vi skulle bygga allt.
De sa även att vi kunde söka förlängning bara vi var ute i god tid. Så vi fortsatte. Tänkte om på vissa delar. För lika mig med att budgeten behövdes tänkas om och jag fick överge min tanke om köket.

Har gjort nästan allt själva. Ett hus i denna storlek skulle annars kosta minst 5 miljoner om allt var köpt.

Och vi kommer bara bygga ett hus. Att hafsa ihop det smacka upp lite lister och tänka de får duga känns fel.

Många tror det tar sån tid att göra själv och köper hellre färdigt men det behöver inte vara så. När vi gjorde källarfönstrena blev alla 6 st färdiga nästan samtidigt då de sågades ut och sattes ihop alla bågar sen själva fönstret.

Nu säger kommunen annat igen nu får vi ej förlängt ...annan handläggare de tycker uppenbarligen inte samma fast de jobbar På samma kontor.

Nu får vi dock dela på bygget. Inte bygga hela utan kan lämna övervåningen oinredd.

Men vi hafsa inte utan vill göra välgjort.
 
Sambon har slitit. De senaste 5 åren har varit känslosamma.

Det är inte så att vi maskat oss nej..jag frun i huset blev allvarligt sjuk 2012 i hjärtsvikt.

Men vi försökte bygga klart ändå för det är min eller våran dröm att gå bo i huset. Nu mår jag bättre och bygget rullar på. Sambon jobbar säsongs mässigt så nu finns mer tid än sommaren.

Jag mår bättre men blev av med jobbet arbetsbrist hette det men i själva verket var jag inte det de ville ha längre. Säljbranschen är tuff och klarar man inte av stress längre tycker de att man bör gå vidare.

Så detta försvårar hela byggprosessen med. Men vi bor billigt nu och vi försöker få ihop livet så slla blir nöjda. Tänkte göra fönstren själv men självklar fattar vi att det inte hinns med utan en tung post kostnad för fönstren måste ses över. Fasta är enklare att bygga men inte de övriga.

Men att bara behöva koncentrera oss på 1 plan samt ventilation är kanon.
 
  • Gilla
Atom och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.