AndersMalmgren skrev:
@falkn

De där massiva rören du pratade om kanske inte är så dumt, installera ny GPU, såhär ser slangarna ut även med Anti algmedel i systemet.

[bild]
:/ Är det helt genomskinliga slangar egentligen? Ser ju rätt grisigt ut.. Ja det får bli ett datorbygge för mig när renoveringen är färdig och alla möbler är betalda :p
 
falkn skrev:
:/ Är det helt genomskinliga slangar egentligen? Ser ju rätt grisigt ut.. Ja det får bli ett datorbygge för mig när renoveringen är färdig och alla möbler är betalda :p
Japp :/ Helt klara för 3 år sedan :p (Sjukt att min 3år gamla 3770k är så bra att det inte känns motiverande att uppgradera @4.7 ghz iof)
?pic_id=427151.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Datorkontont, krogkontot och renoveringskontot ska man inte blanda ihop, de måste få löpa parallellt :D
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
arneri68 skrev:
Ett limmat plastgolv fungerar också...
Vi hänvisade till att vi hade det under vår diskmaskinen, även svetsade skarvar. Men enligt försäkringsbolaget skulle det vara ett speciellt läckageskydd under, "bara" plastmatta var inte tillräckligt........ ej godkänt enl. fb....
 
roli skrev:
Vi hänvisade till att vi hade det under vår diskmaskinen, även svetsade skarvar. Men enligt försäkringsbolaget skulle det vara ett speciellt läckageskydd under, "bara" plastmatta var inte tillräckligt........ ej godkänt enl. fb....
Det blir nog de där droppskydden från Elgiganten, en under kyl och en under frys. Lite fjantigt att det krävs, under diskmaksin kan man ju förstå då den har vattentillförsel. Men en kyl / frys har inget sådant. Och värmen från kompressor ser till att kondens avdunstar. Vi hade elavbrott en vecka och kyl frys var avstängda. Inte ens då blev det problem med översvämning
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Har du inte is och kolsyrat vatten i dina skåp. Trodde du renoverade och hade bra grejer. ... :p
 
richardtenggren
Jag köpte på Classe till skåpet med diskho, tyckte det var väldigt rejält mot för elgigantens, men det var bara där vi hittade 45 cm till diskmaskinen. Vi inhandlade även det till kylen på Elgiganten då det på Classe är vitt och inte transparent.
 
Noseone skrev:
Har du inte is och kolsyrat vatten i dina skåp. Trodde du renoverade och hade bra grejer. ... :p
haha, det där är ju bara skit, tar plats och i vägen. Plojgrej

edit: OBS, till vin dricker man stilla!
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
roli skrev:
Vi hänvisade till att vi hade det under vår diskmaskinen, även svetsade skarvar. Men enligt försäkringsbolaget skulle det vara ett speciellt läckageskydd under, "bara" plastmatta var inte tillräckligt........ ej godkänt enl. fb....
Ja, det kunde man tänka sig. Det positiva är att det speciella läckageskyddet är billigt och enkelt att installera.

Teoretiskt borde en kyl eller frys med som lämnas med öppen dörr kunna producera en del kondensvatten.
 
arneri68 skrev:
Ja, det kunde man tänka sig. Det positiva är att det speciella läckageskyddet är billigt och enkelt att installera.

Teoretiskt borde en kyl eller frys med som lämnas med öppen dörr kunna producera en del kondensvatten.
Kyl och frys är felkonstruerad om den inte kan ta hand om sitt egenproducerade kondensvatten. (När den har ström)
 
Redigerat:
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Jag frågade vårt fb om vi behövde droppskydd under kyl och fys och de sa nej. Vi har klinker på betongplatta om nu det spelar roll.
 
Läckageskyddet ska ju i första hand varna för läckage, inte rädda underlaget. Tanken är ju att om diskmaskinen droppar på baksidan eller kylmedlet i kylen börjar läcka så ska det rinna ut på golvet framför maskinen så att man snabbt upptäcker problemet.

Själv skippade jag läckageskyddet på kylen då jag har en fristående smeg så det syns ändå om den börjar läcka på baksidan.
 
richardtenggren
Gnagare:
Du lär ha det väldigt kallt eller högt tryck inne om du får en gas att rinna 🤓
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
Fan ett helvete att få 1/10mm precision på saker som inte är gjora för det, tex har inbyggnadsdiskmaskinen inte samma möjligheter för finlir av luckan som vår gamla Siemens i nuvarande lgh.
 
Tycker det går oroväckande fort nu... Du börjar väl inte slarva :D
 
  • Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
Lite kanske, tex är det 0.5mm diff mellan de två delarna av köket som vi inte orkar justera upp :) får lägga under lite papp för bänkskivan istället
 
  • Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.