Kom med tips på vilken NVR jag ska skaffa till mina Hikvision kameror? 3-4 kameror 3MP hade jag tänkt.

Jag vill kunna få upp flera kameror på Android, och även på någon webläsare?
Hur är det med webläsarplugins? Hikvision verkar kräva NPAPI som Chrome slutat supportera.

* Hikvision egna?
* Synology NAS med licenser? Hur bra fungerar det ? Kräver en rätt krallig NAS.
* Skaffa programvara på en PC ? Testat iSpy på en kamera, men den käkar CPU i mängder.

Vilka fler alternativ?
 
BlueIris använder vi (v4, körde v3 tidigare). Har en blandning av olika kameramärken: Dlink, Tenvis, Escam.

Är väldigt nöjd med funktionaliteten. Ska snart utöka med flera kameror så då får vi se hur det går med CPU. Med tre kameror (två SD, en HD) ligger vi på 20% CPU.
 
Jag använder Hikvisions egna 7608 tror jag att den heter, har fungerat bra ett par år nu
Borde vara enklast att köra samma märke på allt, appen fungerar utmärkt och jag kör Safari och där har det inte varit några problem.
 
fredl skrev:
BlueIris använder vi (v4, körde v3 tidigare). Har en blandning av olika kameramärken: Dlink, Tenvis, Escam.

Är väldigt nöjd med funktionaliteten. Ska snart utöka med flera kameror så då får vi se hur det går med CPU. Med tre kameror (två SD, en HD) ligger vi på 20% CPU.
Blue Iris verkar ju vara intressant.

Hur ser din hårdvara ut som du driver systemet på? Har förstått att det är förhållandevis krävande om man häktar på flera kameror och HD...
 
jbr skrev:
Blue Iris verkar ju vara intressant.

Hur ser din hårdvara ut som du driver systemet på? Har förstått att det är förhållandevis krävande om man häktar på flera kameror och HD...
Är en SFF dator som blev över från annat projekt. Sitter en G630T i den på 2,3GHz och 4GB ram. Windows 8.1 Pro. Kommer (så snart kamerorna kommer hit från Kina) att utöka systemet med två full-hd kameror till, två sd-kameror och två hd-kameror. Ligger som sagt på mellan 20 och 30 % CPU idag men misstänker att jag kommer att behöva mer kraft framöver.
 
Min NVR "Hikvision DS-7608NI-SE/P" klarar max 40 Mbps i total inkommande bandbredd från kamerorna
Hikvisions 3Mp ger 16Mbps på högsta kvaliten, så det blir ju en begränsande faktor när man dimensionerar sitt system.
Går det att se hur mycket BlueIris max kan hantera, eller kraschar datorn om det blir för mycket?
 
  • Gilla
Raket67
  • Laddar…
N
ubiquiti kameror är bra. deras nvr kan du köra på en dator
 
En polare kör en NUC till sina Hikvision kameror med gratis programvara från dessa. Skall testa själv när min kommer strax.
https://www.milestonesys.com/sv
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.