Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Blir intressant att följa, men kanske fel forumsdel?
 
Absolut fel forumdel, hade Automationdelen uppe i en annan flik och tänkte mig inte för..
Kan någon mod flytta?
 
Nexa Bridge är bryggan mellan dina trådlösa produkter oavsett om de använder 433MHz, 868MHz eller Z-Wave. Bygg ut ditt befintliga Nexasystem och kombinera med nya produkter med olika frekvenser för att uppnå funktioner som tidigare inte varit möjliga.
iPhone-6-Plus-2.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gränsnittet ser onekligen snyggt ut!

Såg det där med 868MHz, innebär det att man kan lyssna av larm såsom t ex Verisure som kör på 868MHz?

Lite mer info:
Skärmklipp.PNG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Detta låter mycket intressant
 
Kingcool skrev:
[bild]
Gränsnittet ser onekligen snyggt ut!

Såg det där med 868MHz, innebär det att man kan lyssna av larm såsom t ex Verisure som kör på 868MHz?

Lite mer info:
[bild]
Verisure har något eget protokoll som är skyddat så det går inte att lyssna av.
 
Låter vettigt iofs...
Har fullöst det nu med Tasker och ett plugin som läser notifieringarna från Verisures app och tänder/släcker lite lampor därhemma beroende på mörker/dag/tid. Funkar rätt bra, men ibland fcar pluginet..
 
Kingcool skrev:
Låter vettigt iofs...
Har fullöst det nu med Tasker och ett plugin som läser notifieringarna från Verisures app och tänder/släcker lite lampor därhemma beroende på mörker/dag/tid. Funkar rätt bra, men ibland fcar pluginet..
Jag har löst det med verisures smartpluggar som jag kopplat in reläer på som är kopplade till fibaros universal sensor och på så sätt får in det i min zipabox.

Jag får då status om det är larmat eller inte och om larmet löser ut.
 
matsv skrev:
Jag har löst det med verisures smartpluggar som jag kopplat in reläer på som är kopplade till fibaros universal sensor och på så sätt får in det i min zipabox.

Jag får då status om det är larmat eller inte och om larmet löser ut.
Matsv, kan du förklara och ev visa lite bilder hur du löst kopplingen med Universal sensor och Verisure pluggarna?
 
toys skrev:
Matsv, kan du förklara och ev visa lite bilder hur du löst kopplingen med Universal sensor och Verisure pluggarna?
Enligt bild nedan. Har också 4 1-wire tempgivare kopplad till samma universal sensor. Har inte lyckats få IN2 att fungera som den ska med Zipaboxen men det tror jag är ett Zipabox problem.

larmkoppling.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sen har jag konfigurerat i verisures gränssnitt vad som ska hända vid olika händelser. Använder en plugg för att visa om det är larmat eller inte och en om inbrotts eller brandlarmet löser ut.

verisure.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Texan och 1 till
  • Laddar…
matsv skrev:
Enligt bild nedan. Har också 4 1-wire tempgivare kopplad till samma universal sensor. Har inte lyckats få IN2 att fungera som den ska med Zipaboxen men det tror jag är ett Zipabox problem.

[bild]

Sen har jag konfigurerat i verisures gränssnitt vad som ska hända vid olika händelser. Använder en plugg för att visa om det är larmat eller inte och en om inbrotts eller brandlarmet löser ut.

[bild]
@matsv, vad tror du om att "bygga in" universalsensorn i en utav Smartpluggarna för att slippa batterieleminatorerna som anger larm Tillkopplat/Frånkopplat och larm utlöst? Har någon öppnat en Smartplugg för att se hur den ser ut och om det finns några möjligheter att skapa en enhet/låda med allt inbyggt (2st smartpluggar, 1st universalsensorn och 12VDC matning till densamma)?
 
Texan skrev:
@matsv, vad tror du om att "bygga in" universalsensorn i en utav Smartpluggarna för att slippa batterieleminatorerna som anger larm Tillkopplat/Frånkopplat och larm utlöst? Har någon öppnat en Smartplugg för att se hur den ser ut och om det finns några möjligheter att skapa en enhet/låda med allt inbyggt (2st smartpluggar, 1st universalsensorn och 12VDC matning till densamma)?
Nja jag tror inte det är så bra att mixtra med pluggarna, enklast är väl då att l'gga in allt i en kapsling och gömma undan lådan. Så har jag tänkt att göra. Har kappslingen och allt men har inte monterat det i den ännu. Universalsensorn ryms inte i en plugg.
 
matsv skrev:
Nja jag tror inte det är så bra att mixtra med pluggarna, enklast är väl då att l'gga in allt i en kapsling och gömma undan lådan. Så har jag tänkt att göra. Har kappslingen och allt men har inte monterat det i den ännu. Universalsensorn ryms inte i en plugg.
Jag är också intresserad av hur du gjort, men ni får gärna ta det i en annan tråd :)
 
Hej

Jag jobbar på NEXA och är den som har tagit fram bland annat appen ni ser i bilden samt även haft en hel del att göra med mjukvaran som finns i bridgen. Ställ gärna frågor om ni undrar så får vi se om jag kan svara ;)
 
  • Gilla
Nobbe_1
  • Laddar…
När kommer Nexa Bridge och vad ska man ha den till? :)
Jag har lite olika brytare och dimrar från Nexa som jag idag styr med fjärrkontroll, kommer jag ha nån nytta av Nexa Bridge då?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.