Finns det inte färgkod så man få exakta färgen?
Isåfall som har nån koll på vad den röda färgen runt fönstret kan vara? om det syns nåt bra på bilden
IMG_0268.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Du kan ta ett kort med mobil och gå till färgaffären. De kan läsa av och ge dig en kod.
 
Omöjligt att svara på, men en gissning är Alcro Byggderöd 425
 
aha, tack för svar iaf =)
 
singemoller skrev:
Du kan ta ett kort med mobil och gå till färgaffären. De kan läsa av och ge dig en kod.
Som kommer bli fel såvida inte mobilen har perfekt färgkalibrering både när det gäller kameran och skärmen. Mobiler har sällan det...
 
The_Nyll skrev:
Finns det inte färgkod så man få exakta färgen?
Isåfall som har nån koll på vad den röda färgen runt fönstret kan vara? om det syns nåt bra på bilden
[bild]
Jo det finns säkert en färgkod, men vet du inte vad den är så blir det lite svårt. Du kan hyvla bort en flaga och låta färgbutiken scanna in den så kan du antingen få ett exakt färgrecept eller närmaste kod.
 
Eller ryck med dig hela fodret till affären, verkar ju vara skruvat på plats om jag ser rätt på bilden
 
lessen, kan inte ta hela fodret, är inte mitt hus eller tomt ;) men tänkte köra på den färgen på mitt garage jag håller som är typ samma färg eller kanske mr svart då, men när det gäller knutbrädor och dörr, fönster. =)
 
Hiitade du färgkoden ? Jag har precis målat min ytterdörr i en mycket liknande färg, den heter ncs s 4050-y80r
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.