Finns det någon som har erfarenhet av de vattenradiatorer som säljs på www.billigaelement.se?
Jag tänker på stålklass kvalitet osv.
Jag har kollat på Purmos motsvarighet. Jag står inför en helkonvertering från el till vatten= Jagar kronor;)
 
B
länge sen, köpte du från billigaelement.se ? står den del på värmepumpsforum om dem
 
Krilleman
Jag har sett billigaelemnet.se nämnas förut. Men jag vet ingen som har handlat av dom.

Den direkta frågan blir ju varför dom inte skyltar med det korrekta företagsnamnet och att dom visar att dom innehar F-skattsedel.

http://www.allabolag.se/5567807358/Watt_Heating_AB

Samt att dom har en jämförelse på första sidan med andra internetbutiker som visar RSK men dom själva berättar inte vilka radiatorer dom säljer. Import?
 
Svåger handlade av dom på inrådan av mig då dom skulle ha rätt många element pga konvertering. O det är någon form av import på dessa, men dom kändes gedigna och inte alls som nå rappel
 
B
På kontinenten är radiatorer mer standardiserade och mycket billigare. Konstigt inte fler importerar... Dessutom varianten med integrerat koppel som är grymt smidigt.
 
Boan skrev:
På kontinenten är radiatorer mer standardiserade och mycket billigare. Konstigt inte fler importerar... Dessutom varianten med integrerat koppel som är grymt smidigt.
Jag har köpt från Watts vid konvertering för några år sedan, de jag fick var tillverkade av Airfel men märkta med Watts dekaler. Airfel ägs av japanska Daikin.

http://www.daikin.com/press/2011/110708/
 
Krilleman
Boan skrev:
På kontinenten är radiatorer mer standardiserade och mycket billigare. Konstigt inte fler importerar... Dessutom varianten med integrerat koppel som är grymt smidigt.
Men det ser ut som om dessa radisar med dolt koppel är bakvänt kopplade kontra svensk standard! Alltså returen längst ut.

Tänkvärt!
 
B
Verkar som Watts har billigaelement.se som sin direktförsäljning till privatpersoner, inget konstigt med det... Frågade på integrerade varianten och det kan de ta hem också. Men de vanliga är de som de har på lager.

Annars finns Buderus att beställa från Tyskland, gäller bara hitta någon som säljer till Sverige.
 
B
Jovisst, men är det då inte dags att vi i Sverige börjar ändra oss till europeisk standard ? De H-block som används till dessa är grymt smidiga och totalkostnaden blir mycket lägre då installation går betydligt snabbare. Även materialet är billigare totalt...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.