Jag skulle behöva lokalisera golvvärmeslingorna i huset eftersom lite nya väggar ska upp och vill förankras i betongen. Det är vattenburen värme och den ligger >30mm ner i betongen och helst skulle jag vilja hitta dem genom parketten som ligger där nu.

Fick tips om Bosch D-tect 150 och kollade med Hyreshuset här i krokarna, men de hade den inte. Har någon tips om var i Stockholmstrakten man kan hyra en någon timme?

/J
 
Funkar det inte med en värmekamera istället?
 
nikasp
Jag har för mig att jag hyrde just en sån på Proffsmagasinet vid Norrtull men det var 2-3 år sedan. Googla på "hyra Bosch D-tect 150" så får du många träffar bl.a. Cramo, vet inte var i Sthlm du befinner dig.
 
Redigerat:
Jag skulle inte förlita mig på den typen av utrustning när det är så kritiskt. Ett hål i slangen och du måste bila upp allt.

Kan inte du limma regeln på golvet? Om det är parkett kan du lika gärna slipa bort lacken där väggen ska resas upp och limma med trälim. Sen kan du för säkerhetens skull komplettera med skruvar på typ 55 mm (om parkettgolvet är 14 mm, förborra i regeln och skruva på parketten).
 
jhall skrev:
Jag skulle behöva lokalisera golvvärmeslingorna i huset eftersom lite nya väggar ska upp och vill förankras i betongen. Det är vattenburen värme och den ligger >30mm ner i betongen och helst skulle jag vilja hitta dem genom parketten som ligger där nu.

Fick tips om Bosch D-tect 150 och kollade med Hyreshuset här i krokarna, men de hade den inte. Har någon tips om var i Stockholmstrakten man kan hyra en någon timme?

/J
Limma plåtskenorna mot betongen?
 
Japp, limma mot betongen med konstruktionslim. Det ska räcka alldeles utmärkt.

Om man skulle råka borra hål på golvvärmen är det inte kört. Det finns reparationssatser för att laga trasiga golvvärmerrör.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.