Hej,

Såg ett fotografi i någon tidning, typ Café på Kate Moss. Tagen 2005 i alla fall.

Tror hon satt naken i silouette på golvet i en dörrkarm för dubbeldörr med fötterna en bit upp. svart-vitt kort. T o m mina barn tyckte att det var ett cool kort. ;-)

Tänkte få den avmålad på väggen av en konstnär och har sökt på nätet bl  a efter den utan resultat. hittar inte heller tidningen.

Bilden kom från ett välgörenhetsprojekt där en massa kändisar typ Sara Ferguson, Paris hilton, m fl medverkade. Men det är just den bilden med Kate Moss jag söker.

Kan någon kanske ha den?
 
Kanon!

Där satt den!

Tusen tack för hjälpen!!!!
 
Så...var ska du ha Kate med lirarspiror-målningen? ;)
 
När man kommer in genom ytterdörren, är det två trappsteg upp, spegeldörrar på båda sidor och rakt fram går en trappa upp på övervåningen.

Bredvid den trappan finns en vägg som är 170*100 någonting, där jag vill ha den bilden. Tycker den är riktigt skönt loj och dragit dit belysning, etc för att det skall bli bra.

På övervåningen blir det en bild av Greta Garbo som också är kul!

Gillar fotografier i Svartvitt först och främst. Va f-n, funkar det inte så får man ju måla över eller ta ner bilden. (Har tänkt be en konstnär måla den)
 
Låter bra. Men varför måla? Tror inte på det när det gäller det fotot.. ! Blev det någon betongbänk?
 
Nope, inte klart ännu med betong. Skippar det pga vikten då bänken skulle bli så stor att vikten närmade sig 7-800 kg... Lite svårflyttad då... ::)

En kul idé var det.

Skall kolla med en reklambyrå om man kan köpa loss bilden. Vi får se. Du är den andra personen som inte tror på att måla av ett fotografi.

 
RoTe
Klart man kan måla av ett foto!

Kolla in denna killens blyertsteckningar:

volvator730faerdigliten.jpg

940turbo.jpg
 
Snygg teckning! Det kanske går?

Kollade med reklambyrån. Glöm det kostnadsmässigt enligt dom.

Kan troligtvis fungera att scanna från boken i RAW format, retuschera och blåsa upp i ett fotografi. Skall fundera lite mer hur man skall lösa det.

;) Det måste ju hålla för slitage, ungar och överförfriskade kompisar som är där samt en drägglande hund! ;D
 
OLHA skrev:
;) Det måste ju hålla för slitage, ungar och överförfriskade kompisar som är där samt en drägglande hund!  ;D
8) Sätt en skyddande glasskiva framför. ::) :D
 
Njae, tror inte det fungerar... ::)

En kompis skall kolla om han kan få tag i någon speciell uv-lack som man tydligen kan spruta på försiktigt....
 
Väcker tråden till liv igen. :)
Blev det någon väggmålning? Är nyfiken på resultatet. Men jag undrar lite över det här med att spruta på Kate Moss... ;) ::)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.