Hej,
vi har ett Powermax+ larm som vi köpte från Trygga Hem 2010. Har funkat bra efter våra krav. Nu har vi fått fiber indraget i huset och har sumpat vårt fasta telefonnummer. Min tanke var att det borde finnas en jäkla massa GSM-100-moduler liggande hos folk som uppgraderat men så verkar det inte vara om man får tro annonssiterna.
De finns fortfarande till salu för 2-3000 spänn i vissa shoppar.

Jag står i valet och kvalet att byta hela systemet men GSM-modulen till de nyare Powermaxlarmen verkar vara snudd på lika dyra vilket skulle innebära en saftig slant för ett helt nytt system.


Någon som kan ge lite tankar kring hur ni skulle resonerat eller kanske har en GSM-modul liggande :)
 
Antingen köpa en Complete med integrerad gsm för att kunna få GPRS med app.
Eller köpa en "vanlig" gsm som simulerat telelina.
Om du har ett stort larm skulle jag behålla det och enbart komplettera med en GSM. Visonics lösning till PM+ är inte mycket att hänga i granen tyvärr.

Skicka PM om du vill ha en GSM som simulerar telelina.
 
Larmet är inte så stort, några deckare, två magnetkontakter och en yttre sirén. Har Completesystemet integrerad GSM i standardutförande eller måste man köpa till en modul? Då tickar det snabbt iväg, jag är egentligen inte så orolig för inbrott men jag skulle vilja plocka på brandvarnare och då kan jag ju lika gärna få in det i det befintliga systemet tänker jag.
Du har PM knugen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.