Har i dagarna köpt en villa från tidigt sextiotal som behöver en omfattande renovering. (vi fattar nog inte riktigt vad vi gett oss in på...)

Huset gick på lite mer än vi räknat med så nu vill vi ha alla tips vi kan få på hur vi ska komma billigast undan med renoveringen? Det som vi undrar över är var man kan få tag på billiga -innerdörrar, -vitvaror, -toaporslin, -badkar(vanligt), -ytterdörr?

Sen är vi självklart öppna för alla tips av er som har gjort ngt liknande!
 
Dels finns det ju en begagnat marknad, blocket etc. Även under länktipsen här på byggahus finns det länkar till begagnat.

Men billiga nya saker hittar man dels via extrapriser hos byggmarknader typ Bauhaus Silvan etc. Billigt är det också på nätet hos "www.skanskabyggvaror.se" framförallt dörrar, fönster och uterumsdelar. www.sigro.se (VVS, toa badrumsinredningar), www.rinkabyror.se (VVS, badrumsinredningar etc).

Virke och andra "snickerivaror" brukar vara billigast på byggmax.

Som alltid med låga priser så är det risk att man får vad man betalar för, så viss vaksamhet på kvalitet bör man nog ha.
 
Tack för tipset!
Glömde skriva att vi bor i västsverige, ifall det är ngn mer som vill tipsa. Även olika köksfabrikat om någon har jämfört är intressant!
 
lindab skrev:
Tack för tipset!
Glömde skriva att vi bor i västsverige, ifall det är ngn mer som vill tipsa. Även olika köksfabrikat om någon har jämfört är intressant!

Kan rekommendera IKEA om du vill komma billigt undan med köket.

Jag har kommit undan billigt med materialet genom att vara på rätt plats vid rätt tillfälle. Om du hittar något som är billigt och som du vet att du behöver vid ett senare tillfälle är det bara att köpa det.
Jag hade en hel pall kakel och klinker stående i garaget i 1 år innan jag gjorde mitt badrum. ;)

Lycka till :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.