Svar 1

Vore fantastiskt att ha möjligheten att få prova detta paket, ser många användningsområden för detta här här hemma.
Hålla koll på fukthalt i krypgrunden, styra trädgårdsbelysningen efter solens upp/nedgång. Finns ju hur mycket kul som helst att göra med detta.
Har haft planer på ett sådant system tidigare men inte vetat vad som passar ihop men med ett färdigt paket som detta så är det ju bara att sparka igång.
Hoppas på tur.
Anders.
 
Svar: Alternativ 1

Jag och min fru flyttar in i vårt första hus om två veckor och eftersom det är en ganska mörk tid framför oss, och frun är lite rädd, så hade det varit perfekt med detta systemet för att fjärrstyra belysning. Jag är själv elektriker och hade verkligen älskat att "smartifiera" huset som är från 1974.
 
Två stora smart hem-paket ska tävlas ut denna veckan, och juryn har nu gått igenom alla bidrag och gjort sina val. Veckans vinnare är marcussjogren och petka! Nu kommer ni kunna hålla koll på ölbryggning, fukt och diverse annat utan problem framöver. Stort grattis!!! :D

Motivering: Då vi nyligen flytta in i ett gammalt hus från 1890 där vi måste ha koll på fukten i både vind, källare och grund så hade detta underlättat oerhört för oss.
Planen har vart att köpa USB-minnen som lagrar fukthalten och som man sedan manuellt kan läsa av, men det kommer vara avsevärt krångligare att använda. Att vi sedan skulle kunna starta motorvärmare eller starta element på distans är bara en jättebonus!
Därför hade ett sådant här kitt gjort mig oerhört glad!


Motivering: Älskar all teknik och komma på bra användningsområde till dem. Kyl/frys sensorn är perfekt att ha för att hålla koll på tempen under jäsningen utav min ölbryggning i matkällaren. Strömbrytaren för utomhusbruk blir perfekt för att styra våran julbelysning med. Dörrsensorn för att ha koll på garagedörren.Det kraftiga uttaget för att sätta på kaffebryggaren när väckarklockan ringer på morgonen. Rörelse sensorn för att tända en nattlampa när barnen ska gå på toaletten på natten. Vill gärna vinna detta för att laborera med olika bra lösningar!!! :)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.