Svar: 1

Min sambo skulle aldrig godkänna ett inköp av ett sådant kit. Byggahus, ni är mitt enda hopp!
 
Svar 1

För en lätt stressad och förvirrad föräldraledig pappa som glömmer mer än jag kommer ihåg vore det en underbar hjälp att kunna sköta hälften av min glömska genom telefonen. Förskolan skulle nog även uppskatta det då jag skulle kunna komma i tid oftare.

Axel
 
1. Kyl/fryssensorn håller koll på temperaturen.
En sådan skulle vi ha haft när källarfrysen pajade.Då hade vi förmodligen märkt att något hänt långt innan våra egna "luktsensorer" utlöstes. ;)
Dom andra grejerna skulle ta bort irritationen när man måste gå runt och ändra tiderna på alla gamla "knarrande" timers.
 
Svar 1

Efter att ha haft en enkel sommarstuga som stod kallställd utan el på vintern köpte vi en ny för ett år sen. Den här gången en som har underhållsvärme på under vintern. Vi har skaffat luftvärmepump m SMS-styrning. Hahaha, fanns inte nån garanti på att det skulle funka. I vintras var vi oroliga mest hela tiden, ingen kontakt med värmepumpen å stugan ligger 50 mil bort. Taskigt mobilnät är inte kul såna här gånger när man räknat med att detta skulle hjälpa till att ha koll. En annan oro 😜 är att våra stora tonårgrabbar gillar det nya huset och har åkt dit med kompisar själva. Jättekul att sönerna gillar nya huset men när de säger "-Mamma det är lugnt, vi fixar att stänga och städa efter oss", då vet man att man ändå måste ordna med nån som åker dit innan vintern å kollar att allt är i ordning. Nåja de kommer att få en grundligare utbildning innan nästa tillfälle.

Nu har vi gått med i fiberföreningen som ska dra fiber i området. Styr & reglerlösning, koll på kyl å frys å koll på avfuktaren i källaren är ett måste för att inte bli för stressad över läget den del av året då vi inte kan vara där. Har läst på en del om Tell Stick och det vore underbart att kunna använda sig av den utrustning ni lottar ut för att ha bättre koll på vår sommarstuga.
Vänligen
Anna-Karin Engström
 
Svar: 1

Har länge haft visionen och drömmen att ta mitt hus och mitt liv i det till nästa nivå gällande prestenda gällande möjligheterna stt styra och optimera belysning/temperatur/passage. Detta kit skulle verkligen vara ett stort kliv i rätt riktning!
 
Svar nr 1.

Jag är vetgirig, vill lära mig, samt har en massa saker jag vill förenkla för mig själv och för min familj. Detta paket skulle vara mycket bra på vägen i min självuppfyllande profetia!
 
N
Svar: 1

Jag vill ge detta paket till mina föräldrar som tack för all jag fått med mitt egna hus. Farsan (även om han alltid varit intresserad av ny teknik) hade inte rört en dator innan han gick i pension, men nu är det senaste modellen på smartphone som gäller och han använder fler funktioner än jag själv. Jag har redan smartat till mitt hem och skulle sakna funktionerna enorm om de togs bort. Så självklart blir detta paket (om jag vinner det) en gåva till några som jag önskar den bekvämlighet och trygghet som ett smart hem ger!
 
Redigerat:
j.f.s
Svar: 1. Håller koll på temperaturen

Ojoj tänk så skönt att slippa kolla kylskåpsdörren var 10:e minut efter att barnen inventerat innehållet för gång nummer 1000. Det är dyrt att fylla kylskåpet på grund av slarv..
 
Svar: 1

1 kyl-/fryssensor låter intressant. Katterna som gillar att sova på pannan nu när det blir kallare ute har den fula ovanan att ställa om panntemperaturen när de bråkar om platsen. Så man vet aldrig om det är kallt för det stannat eller om det snart börjar koka för de vridit upp till max.
 
1. Håller koll på temperaturen

Jag har velat dra igång ett smarthem under en tid men inte riktigt vetat i vilken ände man ska börja, vilket märke man ska välja osv. Eftersom jag bor ensam i ett hus så vore det faktiskt rätt bra om jag tog mig i kragen och började. Har många vanor som skulle förbättras som tex att jag lämnar alltid lampor tända när jag är på jobbet, likadant med luftvärmepumpar. Det är väl sakerna jag skulle börja jobba bort och även så klart olika övervakningsfunktioner som den för kylen.
 
Svar 1.

Då jag är borta i långa perioder vore det underbart härligt med ett hus som sköter vissa saker själv så att det ser ut som att ngn e hemma...
 
D09
Svar 1

Jag behöver lite backup i vardagen så ett sådant kit hade varit ett bra redskap för detta :)

Om inte annat så behöver jag något o göra :wow:
 
svar: 1. Håller koll på temperaturen


paketet skulle vara en bra spark i arslet att modernisera sig lite.
 
Svar 1

Att kunna beställa fred på denna stackars jord;
Eller en tidsmaskin med bara skrivna ord.

Dessa är nog härliga önskningar som vi alla har;
Tyvärr är en sådan önskan ej uppfyllbar.

Men näst bäst vore ett välfungerande larmsystem;
Där man behöver inte oroa sig om problem.

Att kunna med trygghet och sinnesro;
Gå runt utan att tro att någon kan glo.

För nu vet man om någon snokar runt;
Kan leva med säkerhet utan en massa strunt.

Om mitt hjärtas dröm att vinna dessa kunde uppfyllas;
Skulle säkert hela min vardag förgyllas.
 
Svar 1
Skulle vara fantastiskt att kunna kolla temperaturen i krypgrund utan att ta bort halva förrådet för att komma ner dit . Sen skulle jag använda detta till värmeslingorna i mina stuprör. Och varför inte all julbelysning nu till vintern.
Ja det är inget problem att hitta saker man kan göra med detta paket .
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.