Svar: 1

Hyr ett hus där kyl och frys är gamla, små och nästa odugliga. Har köpt egen frysbox, som tyvärr bara får plats i ett förråd en bit från huset, det vore det ju bra att ha koll på, särskilt som vi här ute på landet tyvärr drabbas av strömavbrott då och då. I den förvaras bl a viltkött vi fått av släktingar, kött som inte går att ersätta genom att handla i någon affär! Sedan skadar det ju inte att kunna ha koll på, och kanske t o m kunna sänka, sin elförbrukning genom att använda andra delar i paketet! Även vi som valt att bo på landet kan behöva få känna oss lite moderna också!
 
Svar: 1

När vi byggde huset för ett par år sedan så funderade jag på att lägga in något system för att få ett smart hem redan från början. Tyvärr fick det stryka på foten av kostnadsskäl. Med barnledighet och byggnation av sovrum till pojken så är vårt hem fortfarande av den gamla dumma typen. Med det här startkittet så skulle jag äntligen få min dröm om ett smart hem uppfylld! Och startkittet skulle definitivt bara vara början...
 
Svar 1. Motivering: har länge varit sugen på ett tellstick med tillbehör men har inte haft ekonomin för att införskaffa detta så att vinna detta pris vore verkligen som att få en för tidig julklapp.
 
Svar:1

Så att jag kan hjälpa min särbo få en smartare belysning, vettigare elräkning och i stället kunna lägga pengarna på något bättre.
...dvs på tågbiljetter hem till mig vilket också innebär fler pussar :)
 
Svar: 1. Håller koll på temperaturen.

Motivering: För att kunna styra julbelysningen samt ha koll på att julskinkan har rätt temperatur :)
 
Svar: 1

Skönt att kunna koppla av och koppla ner allt med ett knapptryck, istället för framryckning i alla rum och släcka.
 
Svar 1.

Det vore kul att kunna intressera barnen för energibesparing och säkerhetsfunktioner samt att visa att en smart telefon kan vara annat än film och lek.
 
1. Vad har kyl-/fryssensorn för funktion - har koll på temperaturen ex kyl/frys eller annat....

Med ett TellStick paket skulle vi kunna optimera våra energikostnader och - framför allt - det verkar enkelt så även den teknikskygga sambon kan hantera enheterna. Det skulle kunna bli årets julklapp - tack och adjö alla timrar med besvärliga inställningar....
 
Svar 1

Jag har sedan vi blev med hus för några år sedan haft planer på ett smart hem. Tyvärr har jag inte till fullo lyckats övertyga min kära sambo om hur förträffligt det skulle vara att kunna styra och hålla koll på kåken från mobilen. För husfridens skull har jag valt att lägga de pengarna på att renovera istället. Med ett startpaket, som ej betytt av några av husets övriga fått stå tillbaka, är vi gång och känner jag min sambo rätt så kommer det att efterfrågas nya funktioner och utbyggnad inom kort.
 
Svar: 1

I sex år har vi haft delad vårdnad av en underbar femtiokiloshund som vi nu inte kommer att ha med samma regelbundenhet längre. Förutom det mysiga snarkandet vid ens fötter när man jobbar, skogspromenaderna och vräkandet i soffan när det är movienight, bidrog han även till hushållet med lite välbehövlig bevakning och en stor dos hemtrevlighet.

Just de två sakerna, bevakning och hemtrevlighet, tänker jag att vi skulle kunna få tillbaka till vårt hem med hjälp av det smarta hem-paketet ni lottar ut!

Hundhåren, dreglet och fisarna får vi fixa på nåt annat sätt.
 
SVAR 1:

Älskar all teknik och komma på bra användningsområde till dem. Kyl/frys sensorn är perfekt att ha för att hålla koll på tempen under jäsningen utav min ölbryggning i matkällaren. Strömbrytaren för utomhusbruk blir perfekt för att styra våran julbelysning med. Dörrsensorn för att ha koll på garagedörren.Det kraftiga uttaget för att sätta på kaffebryggaren när väckarklockan ringer på morgonen. Rörelse sensorn för att tända en nattlampa när barnen ska gå på toaletten på natten. Vill gärna vinna detta för att laborera med olika bra lösningar!!! :)
 
Svar 1

Ända sedan jag var i USA hos släkt för ett antal år sedan har jag varit sugen på hemautomation, men inte haft tiden att sätta mig in i alternativen. Jag drömmer om styrt uttag ute för motorvärmare, sensorer för mörkrädda kissnödiga barn. Möjligheterna är oändliga!
 
Svar 1.

Ojojoj, möjligheterna är oändliga. Förutom det mest uppenbara (att jag skulle fjärrstyra varenda lampa i huset) så skulle jag även förvandla hela garaget till ett kylskåp nu över jul och nyår (garaget bör hålla 4-5 grader)
 
Svar: 1

Detta hade ju varit skitcoolt att vinna, har varken pengar eller så stor kunskap om detta med hemautomation, mest läst om det här på forumet!
Då hade det ju varit kul att få ett startkit så man hade kunnat börja så smått, tror den mörkrädde sambon hade älskat detta också, speciellt att kunna tända från mobilen innan man går in i huset!! Risken är att hon blir bortskämd med att kunna starta kaffekokaren från sängen, men de får man väll ta😜
 
Svar 1, håller koll på temperaturen där man placerar den.

Att hålla koll på temperaturen i kyl/frys blir desto mer viktigt samt ha möjligheten att slå på värmen och lampor innan man kommer hem. Detta skulle vara den bästa julklappen till familjen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.