Hej! Det vart en rejäl höjning på mitt badrum så jag tänkte göra en extra trappa upp till badrums tröskeln. Underlagen som jag har i hallen är sponskivor sedan gips skivor överst... arean jag ska gjuta in en trappa på vad bör jag ha för underlag där ? Kanske armeringjärn där också ?
Snapchat-6988478019290543068.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vad ska du ha för golv i hallen? Jag hade nog byggt en form och gjutit skivor för trappsteget så du inte får en väldigt tung och solid betongtrappa eller trappsteg:)
 
holmberg87 skrev:
Vad ska du ha för golv i hallen? Jag hade nog byggt en form och gjutit skivor för trappsteget så du inte får en väldigt tung och solid betongtrappa eller trappsteg:)
Jag tänkte ha 60x60 plattor klinkers som finns på bilden så jag tänkte gjuta en trappa av betong och sedan lägga klinkers på trappan vad tror du om det ? :)
 
Jag är ingen expert men jag tänker mig att gjutning på det där inte är den bästa lösningen, speciellt inte om du ändå ska ha klinker på trappan. Jag trodde du skulle ha en ren i betong.
Om jag gjorde det skulle jag byggt upp ett regelverk, klätt in det och sedan lagt klinkers ovanpå. Mindre vikt och det sitter fast bättre
 
holmberg87 skrev:
Jag är ingen expert men jag tänker mig att gjutning på det där inte är den bästa lösningen, speciellt inte om du ändå ska ha klinker på trappan. Jag trodde du skulle ha en ren i betong.
Om jag gjorde det skulle jag byggt upp ett regelverk, klätt in det och sedan lagt klinkers ovanpå. Mindre vikt och det sitter fast bättre
Har du något tips du kan ge mig hur jag ska gå tillväga för att bygga detta regelverk.
 
Jag antar att du ska ha ett trappsteg? Jag hade då reglat upp en stomme för trappsteget, lagt spånskiva och sedan gips för att lägga klinker mot. Med stomme menar jag i princip som en låda alltså.
Är det betonggolv eller källare så kanske du ska tänka efter om du ska använda träreglar direkt mot golvet eller inte.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.