Totte_S
Under sin trappa kan man antingen ha ett dött utrymme, eller utnyttja det väldigt smart.
Vi har en U-trappa, men ingen bra lösning på hur vi ska disponera utrymmet.

Ni som har idéer eller tycker ni hittat en bra lösning kan väl dela med er för inspiration :) (Oavsett trapptyp så alla har nyttan ;))
 
Just nu har vi en L-formad trappa med sättsteg därunder har vi toalett och handfat. ;)
 
Vi har en u-formad trappa och har förråd därunder. I förrådet har vi golvvärmefördelaren och plats för massor med saker; skor, återvinningsprylar, utemöbeldynor, väskor och annat som man inte vill ha i hallen...
Jag är supernöjd för det slutna utrymmet. Både för att man kan nyttja det, få undan saker (snabbstädning) och det gör det lätt att städa.

Vänligen,

anna

 
Vi har skafferi under trappan, utformat ett kallskafferi och med ingång ifrån köket faktiskt(inte trapphuset). Trappan i vårt fall är inte i hallen som hos de flesta utan på baksidan av huset.

 
Man kan ju även ha det som barnkammare åt fosterbarnen... 8)
 
;)

Jag har min U-formade trappa i hallen, så jag tänkte göra som Annas: ha en massa saker där som i en groventré t.ex.

Det kan ju bli "kammare" åt en större, blöt hund som får komma in först när den har torkat upp efter den blåsiga och regniga promenaden !

Helena med
Nationalschabraket
 
Skaffa hund -perfekt nattplats ;D ;D
 
*skrubben* kallar vi vårt kära utrymme under trappan. Där har vi konservburkar, verktygslådor (de som itne bor i skjulet) källsorterade sopor, dammsugare, papperskassar som väntar på att återanvändas, stora grytor som inte får plats nån annan stans, min (oanvända) saftmajja.... ALLT som inte har någon annan given plats! ;D Måste städas minst en gång i månaden, men det är rätt snabbt gjort. Perfekt utrymme, ssäkerligen husets mest välanvända sett till "antal grejer/kvm".
 
Under våran L-formade trappa är det serverrum. Eller ska i alla fall bli den dag jag byggt in trappan. Ett litet leksaksrum för en stor pojke...
 
Min L-formade trapp är inbyggd och fungerar som ett förråd/serverrum!
Suveränt utnyttjande av kvadratmetrar.

Den andra U-formade trappen rymmer en bastu vilken har en anslutning ut i trädgården.. hoppa bara på att badtunnan mirakulöst står där en vacker dag också ;)
 
Vi har trappa under trappan ;) Sista biten (i källaren) är vedförråd.
 
Under vår u-formade trappa regerar vovven fast snart ska där bli en garderob fruktar att vovven tar min nattplats då ;D
 
Carin skrev:
Vi har en L-trappa och ska ha bokylla från ena sidan (mot vardagsrummet) och garderober från andra sidan (mot hallen) Jag har precis byggt färdigt bokhyllan i ek och ska nu börja med garderoberna i MDF.
MVH / Carin

Det skulle vara intressant o få se hur det ser ut när du e klar, du kan väl ta kort o lägga upp eller mejla ?! :)
 
Lilla_vargen skrev:
Man kan ju även ha det som barnkammare åt fosterbarnen...   8)
Hade en superbra koja under mina föräldrars u-formade trappa när jag var liten. :) Fick tjata rätt ordentligt på pappa innan han gick med på att sätta en dörr där.

Dörren var en gammal kökslucka. Jag drog egen lågspänningsel (från "Den lille elektrikern" samt båt/husvagnsprylar). ;D

När jag växte ifrån kojan så blev den förvaringsutrymme.


/Fredrik
 
Hos oss är det ett skräputrymme eller har varit iaf. Det blir väl mest att man plöser in en massa saker man inte vill ha framme. Allt brukar ligga i en hög, när den blir för hög rasar allt ut när man öppnar dörren. Då vet man att det är dags för jätterensning och besöka återbruschet. Nu är det jättestädat igen så nu kan man börja om från början....

Planen är nu att vi ska ha julpynt, påskpynt, glödlampor, batterier och städskrubb med dammsugare m.m. Håll tummarna...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.