A
Min Electrolux frys med 8 år på nacken började strejka så jag gjorde mig av med kyl och frys till förmån för nytt. Döm till min förvåning när den nya Samsung sidebyside kyl/frys LÅTER så det blir störande. Mina 8 år gamla skåp lät ingenting. De var helt tysta. I början brummade det nya skåpet som självaste fan och till och med handtagen vibrerade, men det var ju för att det pågick en kylningsprocess antar jag. Efter en stund tystnade skåpet helt vilket var skönt. Men efter en stund kommer det igång ett lätt högfrekvent tinitusljud som både jag och min tjej upplever som störande. Det är oftast igång, men stängs efter en längre tid plötsligt av och det blir tyst, men oftast låter det. Antagligen för att man öppnat skåpet och det behöver kylas? Har jag tur är det bara en process som pågår för att skåpet är nytt och inte kommit till normalläge ännu, men annars kommer jag nog returnera produkten.

Undrar i sådana fall om någon har tips på TYST kyl/frys, antingen fristående, sidebyside eller stående på varandra.
 
A
skulle faktiskt inte tro att detta ljud kommer att ändra sig speciellt mycket under skåpets resterande livslängd.
 
A
Hm, nä det tror inte jag heller. Därför är jag nu inställt på att returnera och hitta kyl/frys som är TYSTA.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.