Svar: 1
Vore strålande att kunna få lite lampor och ljudeffekter styrda med olika sensorer och min telefon från lämplig utkikspunkt när grannbarnen går halloween nästa år.
 
Har funderat på ett liknande system men motgångar i livet har satt stopp för sådana satsningar.
Vi har precis fått vårat första barn och fick i samma veva veta att frugan är sjuk och kommer behöva åka in på sjukhus ganska frekvent den närmsta tiden och då skulle det ju vara toppen att kunna ha lite mer koll på huset ifrån jobb, sjukhus osv helt enkelt förenkla situationen lite grann.

Och sen är det ju fantastiskt roligt med lite tekniksaker!
 
Svar 1
Har tänkt på att skaffa sådan här teknik sen vi flyttade till villa från lägenhet .
Det finns så mycket små saker som kan förbättras i sin vardag som tex slippa gå ner i krypgrunden och läsa av tempen , eller frågan om tv är avstängd och inte står på stand by , släcka tända belysning med mobil/surfplatta , ha koll att barn kommer iväg och hem i tid , styra belysning värme till kanin i trädgård , sätta på värmaren till bilen .
Som sagt med detta paket så får mer koll på vardagen.
 
1, för att jag är dum.
 
1

Det här är verkligen första steget mot Internet of Things! Det vore supercoolt att få börja laborera och se vilka möjligheter som finna!
 
Svar: 1

Jag har under en tid sneglat på Telldus, men har inte kommit till skott då jag är lite feg. Men XL-kitet ser ut att kunna fylla mina behov av att ha koll på huset när jag inte är hemma.
 
Svar 1

Vill ju givetvis lägga vantarna på detta paket och slå julpapper på detta och skicka det vidare till min mor och far som är av äldre virke.
Det hade underlättat för dom då dom har ett stort hus och mycket lampor och annat efter att paddan kom in i deras liv så gillar dom den nya tekniken.
 
A
Svar 1.

Jag är radhusägare och jag skulle vilja undersöka om det för vår lilla radhuslänga på sex hus skulle kunna gå att använda detta för att få lite bättre förståelse för vad som händer i otillgängliga, gemensamma utrymmen som krypgrund och krypvindar.

I längan bor det flera äldre grannar, som har mycket kunskap om husen från 1968, men de har inte längre de fysiska förutsättningarna för att kunna inspektera utymmena på plats. Detta skulle kunna vara ett sätt att ändå göra områdena tillgängliga och kunna ta tillvara allt kunnande i längan.

Husen skulle bli smartare genom att de kunde tala om för oss vad som sker. Vi skulle bli smartare genom att vi förstår husen bättre. Vi skulle kunna jobba smartare med ev problem jämfört med idag. Kanske går det även att vidareutveckla med ett bättre brandskydd på krypvindarna och att vidareutveckla dagens grannsamverkan genom att lägga till lämpliga delar?

Men det som jag tror skulle imponera mest på grannen Ulla 80+, är att vi skulle kunna sätta på kaffet ifrån mobilen när vi har vår- och höststädning med radhuslängan.;)
 
Svar: 1.

Känns som vår familj just nu är energi-/miljöbovar med ett hem som är allt annat än smart så detta vore ett kliv(spark) i rätt riktning mot ett klimatsmart hem.
 
Svar: 1

Jag gillar tekniska lösningar som underlättar vardagen i stort som smått och detta vore pricken över i.et till vårt nya hus som börjar byggas vecka 5 nästa år.
 
Svar: 1

Som småbarnsförälder skulle det vara smidigt att kunna styra/kolla saker vart man än är. Skulle underlätta våran vardag ordentligt!
 
Svar:1

Det här paketet hade gjort min tekniktokiga man helt överlycklig och nu när julen börjar närma sig så tänkte jag att det passar med ett litet rim som motivering:

Detta trodde jag aldrig skulle hända,
att när man är bortrest lampor kunna tända.
Men med nya Tellstick Net
kan jag styra hemmet på ett enkelt sätt.
Vill därför vinna detta häftiga system,
så mitt hem kan få en uppdatering som är extrem.
 
Rätt svar: 1

Då jag är borta hemifrån i perioder pga mitt jobb skulle jag gärna vilja underlätta tillvaron lite för min kära sambo och vår lille son med ett intelligentare hus.
 
Svar: 1

Jag och min sambo flyttar in i vårt första hus den 1 december och ska börja med en ganska omfattande renovering där vi ska konvertera från direktverkade el till sannolikt bergvärme och vattenburen golvvärme. Vore perfekt att även kunna påbörja att konverteringen till ett smart hem då vi ändå har börjat :)
 
Måste först kommentera att sidan Byggahus.se är ett bra forum för att få information om olika produkter. Vi ska i vår bygga ett nytt hus på vår tomt.Oavsett om vi skulle vinna har jag fått ny inspiration om smarta hus och kommer att titta på denna lösning som ni presenterar för att underlätta för oss. Detta kan också vara en produkt att rekommendera i vår grannsamverkansgrupp. Höls Ulf
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.