Det blev en Black&Decker. Pris och det enkla bytet av verktyg blev dealbreakers. Tyvärr åker slippappret av från sulan väldigt lätt. Hur hårt jag än trycker dit pappret. Är detta ett vanligt problem på andra multicutters också? Eller är det något jag kanske gör fel? Och kan man köpa en bättre slipsula tro? Tror ni DeWalt har bättre sula eller är det samma dom använder på den? Eftersom det ju är samma företag.
 
Jag har inte haft några problem med att pappret vill lossna på min Bosch.
 
Okej, jag får inse att det var ett dåligt köp helt enkelt. Eller reklamera, det är ju faktiskt en av huvudfunktionerna som inte fungerar.
 
Så, nu har jag reklamerat den. Alltså: Köp inte Black&Decker MT300KA.
 
Nu är jag en Fein:are! Lite samma känsla som när jag köpte min Moccamaster :)

Har nu en fråga kring blad. Skulle behöva ett som jag kan ta bort murbruk bakom kakel men. Kaklet sitter alltså kvar på en gipsskiva och jag vill ta ner det. Så vore bra att kunna gå in även bakom men även att kunna såga i kaklet vore bra.

På två av dom bladen som ingick står det "wood" på som dom vågar jag inte använda. Den tredje står det inget på, den har ett smalare blad. Vågar inte använda den eftersom jag inte vet vad den är till för.

Men som sagt, om någon vet vad det är för blad jag ska ha, skriv :)
 
  • Gilla
johel572
  • Laddar…
Precis vad man vill höra nu.

Man har läst överallt att enda sättet att få bort kaklet utan att förstöra gipset är med multimaskin. Fein ska vara bäst. Man går och köper dyraste maskinen typ. Kommer hem och är glad och så fpr man höra att det man gör nu är fel?

Att ta ner gipset är tyvärr inget option. Då måste jag ta bort alla stommar, alltså riva hela köket.
 
Kapa gipset med din Fein vid bänksivan och under väggskåpen.
 
Helvete vad hårt mitt kakel sitter då... Kör jätteförsiktigt med multicuttern men pappen från gipsskivan lossnar ändå. Näe fyfan asså...mår lite dåligt nu faktiskt. Vill INTE hålla på att byta ut gipsskivor. Det var därför jag la flera tusen på en multicutter...
 
peterwesterlund skrev:
Helvete vad hårt mitt kakel sitter då... Kör jätteförsiktigt med multicuttern men pappen från gipsskivan lossnar ändå. Näe fyfan asså...mår lite dåligt nu faktiskt. Vill INTE hålla på att byta ut gipsskivor. Det var därför jag la flera tusen på en multicutter...
Det är tyvärr den bästa och snabbaste lösningen. Du behöver ju inte att riva hela gipsväggen, som ja73 påpekade går det bra att endast byta ut den delen där kaklet sitter.
 
  • Gilla
big mike
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.