Svar: 1

Jag skulle vilja ha detta paket då jag tror att ett sådant här system skulle få mig att kunna slappna av bättre, trygg i att allt är som det ska i huset utan att jag behöver vara på plats för att verifiera det.
 
Svar: 1. Håller koll på temperaturen

Jag har länge funderat på ett system för hemautomation. Renodlade Z-wave system har känts lite väl dyrt.
Med denna Blir det betydligt billigare.
Med denna kan jag slå på motorvärmaren på morgonen, styra belysning både inne och ute morgon och kväll, hålla koll på garagevinden som har haft problem med fukt under vinterhalvåret. Och det är bara början :) Håller tummarna.
 
Redigerat:
Svar 1


Jag skulle behöva detta system så jag kan mäta upp om hur vårt FTX system levererar. Med den utrustningen som är i paketet skulle jag kunna mäta verkningsgrad och energiförbrukning. Vinner jag systemet skulle jag dessutom publicera hur projektet avlöper på bygghemma!
 
Svar 1

För en teknikintressard familjefar och villaägare som vill ta hemautomationen ett steg till, skulle detta set sitta fint! Det är nu dags ta nästa steg då min telldus.net börjar nå gränsen.
 
Fråga 1
Motivering, som it intresserad ensamstående tjej på budget i en vinterbonad sommarstuga, skulle denna lösning hjälpa till att får mig känna mig säker om natten och när jag inte är hemma. Det skulle även tillfredsställa den inre nerd'en i mig ;)
 
Svar:1
Kul att prova (som alla tekniska nyheter).
 
Halloj!

Svaret på frågan är 1. Håller koll på temperaturen!

Har idag ett osmart hem som behöver smartiseras!

Tack för att ni anordnar massor av roliga tävlingar för oss forummedlemmar!

Mvh / Jonas
 
Svar: 1
Bor i stort hus från 1850-talet, har blivit änka så måste hålla koll på alla slantar, detta skulle ju vara till stor hjälp för mig och bättre än att flytta som mina barn vill att jag gör. Med denna vinst kan jag motivera att jag kan bo kvar och må bra både till kropp och själ och i plånboken.
 
Svar 1
Full kontroll med Telldus Tellstick
Den ultimata "Fjärr"-kontrollen som räcker längre men som är nära.
 
Svar: 1

Vi har nyss flyttat till ett äldre hus som gärna får bli lite "smart". Detta paket kan vara en bra start till att bli av med alla timers och andra mindre smarta prylar.
 
Ingen nöed med självaktning kan gå förbi en sådan chans at nörda i hela hemmet.
 
Oj vad skönt det skulle vara att kunna åka bort och ändå ha full koll på hemmet i mobiltelefonen.
 
svar 1

Mitt kontrollbehov och teknikintresse, det skulle vara ett perfekt startpaket för huset vi köpt för 2 månader sedan då det har på tok för många strömbrytare på alldeles för många ställen och inte en enda trappbrytare så skulle detta hjälpa mycket :) och dessutom ha koll på huset när jag är borta och jobbar
 
Svar 1

Jag föreställer mig att de riktigt trötta morgnarna kanske strömlinjeformas lite. En temperatursensor som berättar för mig om jag behöver långkalsonger. Ett uttag som jag kan styra inifrån värmen som aktiverar kupéfläkt och motorvärmare så man slipper kriga mot igenisad vindruta. Dörrsensorer på förråden och Pir för belysningen så har jag koll på dörrar och slipper famla i mörkret efter lampknapp - i synnerhet om jag redan har händerna fullastade med prylar. Vad jag önskar är alltså enkla, smidiga lösningar som tar bort de vassa kanterna i vardagen.
Kort och gott vill jag nog inte allra helst ha ett smart hem; jag vill nog ha ett snällt hem.
 
Svar: 1

Jag skulle vilja få in lite smart styrning för att spara tid och energi. Tända och släcka lampor när det behövs, men framförallt att styra motorvärmaren att gå lagom länge beroende på temperatur, så man slipper att antingen glömma att sätta i den i tid, eller att den står och går alldeles för länge. Att även kunna ha koll på luftfuktigheten i källaren vore super!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.