Azza, vi bygger Hjältevadshus och de där datumen har jag fått för ett par dagar sedan. Det blir deras "Björken" med oinredd övervåning, så helt klart är ju inte huset. Vi tänkte tränga in oss allihopa på nedre våningen från början. Övervåningen har vi tagit isolerad och med deras materialpaket så då tror jag att det går rätt fort att åtminstone fixa rummet till våran stora son.
 
Explorer skrev:
Det måste vara mycket lantisar här eftersom nästan alla här har fått barn redan i 25-30 årsåldern.
Tror snarare det är tvärtom. Många stadstjejer som blir gravida när de är riktigt unga. (och då snackar jag 15-20 års åldern). 25-30 är väl ganska normalt?!


Calle Anka: Grattis till lilltjejen! Vad ska hon heta?!


Porkboy: Jadu.. Nästan ett helt år yngre än mig är du! Och bygger hus själv? En koja i skogen? *retas*
 
Lowzie skrev:
Tror snarare det är tvärtom. Många stadstjejer som blir gravida när de är riktigt unga. (och då snackar jag 15-20 års åldern). 25-30 är väl ganska normalt?!
Näe så är det faktiskt inte. I storstäderna är snittåldern för forsta barnet högre än på andra ställen. I stockholm var det ungefär 31 sist jag såg uppgifter om detta. Däremot överlåter jag till Explorer att göra någon som helst värdering av detta faktum.
 
MathiasS skrev:
Näe så är det faktiskt inte. I storstäderna är snittåldern för forsta barnet högre än på andra ställen. I stockholm var det ungefär 31 sist jag såg uppgifter om detta. Däremot överlåter jag till Explorer att göra någon som helst värdering av detta faktum.
Ja, snittåldern må vara högre. Men jag tror ändå att de som är vääldigt unga oftast bor i större städer.
 
Lowzie skrev:
Ja, snittåldern må vara högre. Men jag tror ändå att de som är vääldigt unga oftast bor i större städer.
Ja visst kan det vara så att extremerna, unga och väldigt gamla, finns i storstäderna - det låter väl inte helt orimligt.
 
Lowzie skrev:
Porkboy: Jadu.. Nästan ett helt år yngre än mig är du! Och bygger hus själv? En koja i skogen? *retas*
Nja, bygger gör jag inte... renoverar bara.
O "kojan" är på 66 kvadrat... en bit in i skogen. :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.