Calle Anka skrev:
Jag = 36, Le Fem = 32, Kille 2,5 år, tjej 2,5 vecka  ;D
Åh grattis till lilltösen!!!!!
 
Jag = 39, min bättre hälft = 42, son = 3 år, son = 6 månader

Skaffade hus för två år sedan så det var inte speciellt tidigt... hade bara lägenhet tidigare. Kan numera inte förstå hur man kan bo i lägenhet, speciellt inte med barn. Ett helt företag om de små skall gå ut och man inte bor i hus.
 
Jag är 32 år, mannen är 34. Våra två töser är snart 5 år och 3,5 år gamla. ;D
 
Är 28 men kallas redan gubbe av 29 årig sambo... ;D

Alter ego
 
den här tråden är lite rolig

"I helgens DN stod om ett nybyggt område (Silverdals trädgårdar i Sollentuna) där mannen i huset menade att alla där var likadana; unga par med barn under tre år. Snacka om homogent område!"

gå in på bovision och sök på sollentuna kommun (bor där själv)... sortera på hus efter pris... och kolla in hur MÅNGA hus i silverdal som aldrig haft nån ägare ;D

fan tror de folk med småbarn har 4-5 mille att slänga ut?
 
...är nog fler än du tror, 13 av 20 hus är redan bokade eller reserverade ;) (sen om det är just unga småbarnsföräldrar som har köpt/reserverat vet man ju iofs inte)

Alter ego
 
Tja... vi bygger inte nytt, renoverar en gård som varit sambons morföräldrars. (sambon = H.äg Smurf)
Vi har en dotter på 1 år och 4 månader och väntar vår andra lilla knodd om ca 6 veckor.
Jag fyller 31 i dagarna kring BF och sambon blir 26 i höst en vecka efter tösen fyller 2.
 
Sophia skrev:
Åh grattis till lilltösen!!!!!
fridasven skrev:
Calle Anka: Grattis till den lilla tjejen!!!! ;D
Tackar tackar.....men ni vet hur det är dock, medaljens baksida är, skrik, kräks, bajs upp till öronen.

Dock är det görkul att få en av varje! Oscar är stolt storebror men lite hårdhänt mot syrran ibland.....kallar henne fortfarande för bebisen!

Börjar få lite kontakt nu, fyller 3 veckor i kväll faktiskt! ;D
 
Som att det skulle vara något fel att vara lantis????? ;D
Jag är i alla fall en stolt sådan ::)
Vi kanske är många som satsar på familj istället för karriär... den kan man satsa på senare, men barn blir svårare att få ju äldre man blir..... 8)
 
Vi är 36 och 40 år och barnen 1½, 3 och 16 år. Jag hade velat bygga hus redan innan våra minstingar kom till världen men min kära make ville vänta. Han insåg nu efter tredje barnet att vi behöver större och är nu kanske mer entusiastisk än jag...
Huset kommer 8. mars och inflyttning 30. mars om allt går som planerat. Jag har precis börjat jobba efter tre års mammaledighet + husbygge+ dagishämtningar+ tonårssonen behöver sin tid han också. Visst, man kunde ju ha valt en bättre tidpunkt men hittar man den tomten man verkligen vill ha så är allt detta värt slitet.
:p
 
man är välan 29 snart och har 2knodds... lantis vettefan, men skulle ABSOLUT kunna tänka mig flytta från Stockholm och pendla...

eller... kanske inte just nu innan 50år då ;)
 
Ska väl oxo rapportera...
38 år, och bor själv i huset i en mindre mellansvensk byhåla sedan ett halvår pga ...oförutsedda händelser :'( Inga barn.
Ämnar stanna, trivs fint i huset. Aldrig en lägenhet igen!
Kostar som att hyra en tvåa. Flyttar kanske ut på landet
om tillfälle yppar sig, pysslar med att renovera färdigt nu. Bör räcka ett par år till...
 
Jaanas! Vilket hus bygger ni, med tanke på den snabba inflyttningen från hus leverans ...hur är det möjligt?
 

Vi passar väl in på det du beskriver. tre barn i åldrarna 5-9 samt en till på väg. Att vi bygger är en dröm sen lång tid tillbaka :D

Vi bor trång och har tidigare åkt på några smällar med färdiga hus pga allergier, nu vet vi att huset räcker i storlek, rum och viktigast av allt vi vet vad som finns i huset ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.