Hej,

Har fått problem med mitt Bosch Solution 880 larmsystem. Vad som händer är att laddningen av backupbatteriet stängs av när batteriets och systemspänningen är detsamma. Och så långt är det OK men sen så börjar systemet belasta batteriet, dränerar det till för låg spänning så att batterialarmet löser ut. För att starta laddningen igen så måste batteriet kopplas loss och återanslutas varvid laddningen återstartar och pågår till batteri och systemspänningen är detsamma. Därefter så dräneras batteriet igen och larmet för låg spänning löser ut. Någon som har några idéer?

Med vänlig hälsning,

Stefan
 
Glömde skriva en sak, har testat med två olika nya batterier.

/Stefan
 
Löste du batteriproblemet? Jag har fått samma symptom på min anläggning.
 
D
Vild gissning.
Batteriet behövs bytas? Hur gammalt är det?

edit: såg nu ovan.
Då är det säkert transformatorn som inte klarar av att ladda upp batteriet. Skulle nog se över den.
 
Redigerat:
Syftar du på AC-AC transformatorn eller AC-DC omvandlaren på centralkortet?
 
ronba610 skrev:
Löste du batteriproblemet? Jag har fått samma symptom på min anläggning.
Ja, jag fick tag på ett annat begagnat centralkort och ersatte det som krånglade. Kräver emellertid att man har tillgång till installatörskoden på befintligt system så att man kan kopiera befintliga inställningar.
Det begagnade kortet som jag fick tag på gjorde jag en fabriksåterställning på innan jag la in dom gamla inställningarna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.