Hej!

Jag tänkte höra lite vad vi har för erfarenheter på forumet gällande import av spabad som håller hög kvalite från europa/usa/kanada

Artesian

Hydropool

Jacuzzi [13000 $ för j-495 i USA har jag läst om]

Hotspring

Min erfarenhet är att det löser sig med råge att importera efter att ha fått fram vissa priser vad man tar via USA/Canada men problemet är att när man hör av sig dit så finns inte intresset från deras sida att frakta ett spabad över kontinenten.

Så min fråga är om DU har köpt någon av dessa märken inom europa och hur du då gick till väga?

Min ide är att annars flyga till det land där man kan spara en väldigt stor summa, sedan be företaget man köper den av leverera den till ett postombud där man själv sedan tar hand om frakten.

Varför krångla?

För att vi har SJUKA överpriser här i sverige på de riktigt dyra spabaden. Exempelvis kostar j-495 närmare 250 000 i sverige och som ni ser cirka 100 000 i USA.

Fraktabilligt fungerar bra att använda inom europa har sett priser på 7000-9000 kr för något som är väldigt tungt dvs över 500 kg och många m3 i volym.

Kom igen nu gott folk, hjälp varandra!
 
Redigerat:
6,5 % verkar det som att momssatsen är för IMPORT via USA och Kanada. Uppdaterar om detta inte skulle stämma :)

Källa: tullverket.se

Varukod 3922

"Badkar, duschkar, diskhoar, tvättställ, bidéer, toalettstolar, sitsar och lock till toalettstolar, spolcisterner och liknande sanitetsartiklar, av plast"
 
Redigerat:
Importerat ännu?
 
Blev inget av. Just pga att de tillverkar de Karen endast med den ström som landet avser. Köpte från hydropool i Sverige - supernöjd.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.