Svar 1

Vore utmärkt att kunna styra belysningen och externa element samt motorvärmare med detta paket vore en perfekt vinst för mig och min sambo
 
1, För ett bekvämare liv.
 
Svar: 1

Då kan frugan äntligen bli lugn när vi åker bort eftersom hon kan fjärrstyra belysningen i huset för att tjuvarna ska tro att det är nån hemma. Sen så kan ju hon då också hålla koll på att hunden inte har smitit och pissat på finaste mattan. Och inte nog med det, idag köpte hon ett par rosa lysande renar på Rusta som hon skulle älska att kunna ställa in från telefon när dom ska tändas och släckas för att det ska störa grannarna som mest... Som sagt, den skulle rädda husfriden!
 
Svar: 1

Jag har redan ett smart hem... Men inget hem kan någonsin bli nog smart. Mer indata och mer kontrollmöjligheter gör att hemmet blir smartare!
 
Svar:1

Ett startpaket av smarta hem är en klockren början för mig som gärna vill prova på det här. Dessutom frigör det tid för mig med andra projekt! Vilket betyder mer inlägg och bilder på forumet!:) Klockfritt så att säga..
 
Svar: 1
Jag krånglar och pillar med all möjlig teknik och får aldrig ihop det tillslut, tänk att vinna ett färdigt paket som fungerar.
 
Svar: 1
Det här är en av grejerna som jag har gått och funderat på att köpa till mig själv i julklapp. Tomten kommer ju aldrig med klappar till mig, men tänk om han kunde göra det i år.
En kyl-/fryssensor är något jag verkligen behöver då frysen många gånger stått på glänt :/
 
Svar: 1

Har nyss blivit med stuga. Det vore fantastiskt att kunna ha koll på temperaturer och att kunna styra belysning och värme på håll. Då slipper jag vara nojig över att något ska frysa sönder.
 
1. Håller koll på temperaturen.

Med ett smart hem kommer jag både att spara energi och få en högre säkerhet. Jag kan hålla en lägre temperatur i sommarstugan, utan att riskera att vattnet fryser sönder. När jag sedan åker dit, kan jag höja temperturen så det är varmt och skönt när jag kommer fram. Rörelsesensorer och dörrkontakter kommer både att öha min säkerhet, och minska risken att jag glömmer stänga när jag åker därifrån.
 
Svar 1

Håller på att byta diverse el och med ett system som detta finns stora möjligheter att bygga ut och lägga till smarta funktioner
 
Svar: 1

Jag vill ha moderna funktioner i mitt 1600-talstorp utan att förstöra det charmiga och gedigna utseendet. Till det passar Tellstick perfekt!

Jag vet, för jag har provat och nu vill jag kunna styra belysning både inomhus och utomhus, kolla luftfuktighet och temperatur för att ha ett behagligt klimat när helgen närmar sig och en välförtjänt helg ska tillbringas i torpet.
 
Svar: 1

Människan är av naturen lat. Jag är inget undantag, så därför vore ett smart hem något för mig. Att ligga i sängen och kunna dubbelkolla om belysningen i huset är var avstängd, eller att från tv-soffan kunna dra igång fritysen vore toppen!
 
Svar: 1

Ska köpa mig en ny kyl/frys snart och då vore det perfekt att stoppa in en sensor i det. Som väldigt teknikintresserad vill jag alltid göra mitt hem smartare. Tycker tyvärr att det fortfarande är lite dyrt att göra hemmet just smart.
 
Hej,

Svaret är anternativ 1. Hålla koll på temperaturen.

Motivation: Här i mitt gamla hus har jag som ambition att sakna kostnader och värna om miljön och att bevara fastigheter i sitt ursprungliga uppförande.
 
Svar: 1

Jag skulle vilja överraska mina grannar: svärföräldrarna med detta kit som en julklapp.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.