Vinn extra stort startpaket för smarta hemmet!

telldus.png

Att kunna styra produkter och belysning i hemmet via mobiltelefonen är både smidigt och roligt. En produkt som på ett enkelt sätt gör detta möjligt, till ett helt klart överkomligt pris, är TellStick Net. Genom att koppla den till routern, och placera ut ett gäng sensorer i hemmet, är du snabbt igång och tänder och släcker allt från belysningen till TV:n - antingen via mobilen, datorn, fjärrkontroll eller surfplatta.

Tävlingspriset är dels ett Startpaket XL som innehåller Telldus TellStick Net samt en rad sensorer. Plus att varje vinnare även får hem en diskret rörelsesensor för den som vill att det tänds och släcks automatiskt, samt 2 uttag som klarar ett högre wattal än de traditionella. Allt från Proove.se! Denna veckan drar vi dessutom två vinnare!

Varje vinstpaket innehåller:
  • 1 TellStick Net (enheten som gör att du kan styra allt från mobilen)
  • 1 på/av-uttag
  • 1 IP44-klassat på/av-uttag (för utomhusbruk)
  • 1 termo-/hygrosensor
  • 1 kyl-/fryssensor
  • 2 dörr- och fönstersensorer
  • 1 separat fjärrkontroll
  • 1 PIR-sensor (rörelsesensor)
  • 2-pack uttag för 2 300 watt (exempelvis för fläkt och kaffebryggare)
Totalt värde: 4 140 kronor (2 070 kr/paket)

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du vill ha ett smart hem.

Fråga: Vad har kyl-/fryssensorn för funktion?


1. Håller koll på temperaturen
X. Gör att du kan styra temperaturen
2. Ger dig möjlighet att slå av/på kyl och frys

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 13 november.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Proove. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Proove och Telldus för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
nrgize10
  • Laddar…
Svar: 1

Mitt kontrollbehov och ständiga oro för temperaturer och luftfuktighet på vind, i källare och garage skulle bli väldigt tillfredsställt av detta paket!
 
Svar: 1

Jag har alltid velat bygga det perfekta hemmet, där man inte kan slå på en lampa utan att slå på en dator, telefon eller pekplatta först. Det här skulle vara precis den spark i röven jag behöver för att komma igång!
 
Svar: 1

Vi har precis gjort klart med alla papper, väntar spänt på byggstart av vårt drömhus. Vad vore bättre än att från början skapa ett smart hem med smarta lösningar? Jag har alltid haft svårt för tekniken och ofta valt traditionella lösningar på grund av rädsla för att köpa något man inte förstår sig på, men detta låter såpass smart att även jag klarar att koppla upp och skapa ett intelligent hem!
 
Svar: 1

Behöver verkligen detta för att komma igång, binda samman och göra en slutgiltig lösning baserat på Nexa i hemmet på enklast, snabbaste möjliga sätt.
 
Svar :1
Med att hålla koll på frosten skulle det vara så mycket mer sparsamt för mig att det inte fryser i mitt garage där färgen fryser sönder och jag får ha på mer värme på elementen för risken. Jag har dessutom en krypgrund att kolla fukten på.
 
M
Svar: 1

Då vi nyligen flytta in i ett gammalt hus från 1890 där vi måste ha koll på fukten i både vind, källare och grund så hade detta underlättat oerhört för oss.
Planen har vart att köpa USB-minnen som lagrar fukthalten och som man sedan manuellt kan läsa av, men det kommer vara avsevärt krångligare att använda. Att vi sedan skulle kunna starta motorvärmare eller starta element på distans är bara en jättebonus!
Därför hade ett sådant här kitt gjort mig oerhört glad!
 
Redigerat:
svar: 1

Då man är en total teknik nörd med stort kontroll behov hade dessa prylar
underlättat jätte mycket för mig och min omgivning.
 
Svar: 1

Då vi flytta in till vårat första hus den 27 november och vi väntar vårat första barn så skulle detta va en helt perfekt inflyttnings present för oss!
 
Svar: 1

När vi drog om all el i lägenheten funderade vi länge på att ha ett KNX system eller liknande som kan konfigureras och styras från telefonen eller surfplattan, men det hade blivit för mycket kabeldragning och ännu mer spårning i tegelväggarna så därmed skippade vi det. Ett kit som detta hade kunnat låta oss styra det nödvändigaste i hemmet vilket hade varit trevligt :)
 
Svar: 1

Allt som kan kopplas upp och styras måste jag skaffa. Det får mitt liv att klaffa!
 
Svar 1.

Detta är något jag verkligen skulle vilja ha. Bor i ett äldre hus så att kunna ha koll på fukten känns jätte bra. Även perfekt att kunna slå av och på strömbrytare. Glömmt kaffebryggare på flera gånger och fått vända hem. Tänk vad skönt att bara kunna göra det via mobilen. Vill verkligen göra om mitt hem till ett smart, och detta hade varit en grym start på vägen.
 
Svar 1
Har ett flertal lampor ska tändas och släckas samt termometrar som kollas samt en värmare som behöver styras hemma. Skulle vara superskönt att slippa göra detta manuellt och kunna kontrollera allt på ett ställe.
 
Svar 1

Har tyvärr garaget uppvärmt (ca 10 ºC) med ett gammal el-element med oduglig termostat. Med denna produkt kan jag hålla koll på temperaturen och dessutom slå av elementet när det blir värmebölja. Ni gör alltså en stor insats för miljön genom att minska mitt garages energiförbrukning med denna produkt!

... Dessutom är det en fantastiskt rolig leksak som jag vill lägga fingrarna på:)
 
Svar: 1

Jag är teknik tokig och med hjälp av dessa produkter skulle det kunna fortsätta, jag skulle då kunna ha mer koll på mitt hus när jag inte är hemma.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.