Inte riktigt rätt forum för detta kanske men finns ju en hel del blandad kunskap här så man vet ju aldrig :)

En kollegas sambo fick sms av "mitt nummer" igår som antydde en del grejer, jag blir naturligtvis anklagad då mitt nummer står klart o tydligt som avsändare.
Har naturligtvis inte skickat detta sms och har även varit i kontakt med Telenor kundtjänst och begärt trafikspecifikation och där framgår att jag INTE är avsändare för smset.
Finns ju ett gäng sidor där man kan skicka sånna här sms med valfritt avsändarnr, kanske tillome finns appar för det jag vet inte?

Både kollegan och sambon "vet" nu att det inte är jag som skickat smset, men man vill ju gärna ha reda på vem som försöker förstöra.

Kan jag, eller den som mottog smset på nått sätt spåra vilken sida det egentligen skickades ifrån, kanske tillome få fram ip-adress? Min operatör kan ju inte göra så mycket mer då jag/min mobil inte varit delaktig...
 
På vissa telefoner om man står på det aktuella SMS meddelandet och trycker spara kontakten så dyker ibland det riktiga numret upp. Vet att min iPhone funkar så om jag får ett meddelande där avsändaren är ett "namn" istället för ett nummer. Kanske kan vara så enkelt
 
Om det är någon som kan ge mer information så är det din kollegas sambos mobiloperatör. Huruvida de är villiga att ge sådan information till sambon har jag ingen aning om, men jag är långt ifrån övertygad. I annat fall får man väl göra polissak av det och be dem begära ut det. Men antagligen kommer de inte tycka att det är tillräckligt allvarligt.

Jag har sagt det förr och jag säger det igen, särskilt idag när vi fått veta hur det står till med antalet skjutningar i svenska städer kontra danska, norska och finska. Sverige är de kriminellas förlovade land...
 
  • Gilla
fremax och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.