Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Varför timer? Drar dom inte så lite idag så dom kan vara på hela tiden?
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Jo det är väll iofs en poäng. Den drar bara 40W så det är faktiskt inte så farligt.
 
Nu är all el beställd till badrummet.
Det blev SG Junistar Exclusive spottar till taket, en kristallplafond från Markslöjd (Fru Ramnemark ville inte ge sig) och ett par spottar till fönstersmygen, vägguttag till badrumsskåpen, lysande ram till brytare och lite annat kul :)
 
  • Gilla
D_a_g_g
  • Laddar…
Hejja fru R ,skulle inte backat en tum här heller!
(y)
 
Har pratat lite med återförsäljaren av golvvärmepaketet jag ska köpa. Jag undrade varför regleringskitet kostade 1400kr och termostaten + ställdonet separat kostar 600kr. Det var alltså trafon och en kopplingsdosa som gör att det kostar 800kr extra. Jag har redan köpt en trafo för 200kr ihop med elprylarna så jag har alltså sparat 600kr :)
 
Dålig tajming

Kristallplafonden vi skulle ha i badrummet har såklart gått ur produktion (den svarta). Det får väll bli den kromade istället. Synd att jag inte beställde den för någon månad sedan :/.

Ikväll skickar jag in beställningen på golvvärmekitet. Fick svar från ÅF att reglerkitet innehåller endast termostat, trafo och en kopplingsdosa. Jag tyckte det var lite svettigt med 800kr för en 24v trafo och en kopplingsdosa. Köpte en trafo på elbutik för 200kr och kopplingsdosor har jag massvis av hemma :)
 
Känner ni för en liten utflykt nu på fredag eller lördag så har Markslöjd fabriksförsäljning i Skene, man kan hitta en massa roliga saker där som inte längre finns i handeln. Gäller ju dock att ha lite tur när man åker dit för de plockar fram saker allteftersom så det är oftast olika grejer de olika dagarna. Men löjligt billigt är det, köpte sänglampor till vårt sovrum och till gästrummet där vid förra årets fabriksförsäljning för en tiondel av det billigaste pris vi hittat på nätet för likadana armaturer.
 
Det låter intressant. Tyvärr är det just den armaturen vi vill ha så det är väll lite för mycket av en chansning att åka dit. Fabriken hade tydligen slutat tillverka den färgen.

Nu är golvvärmekitet beställt :)
 
Det finns inget att fota eftersom alla plankor som målas är likadana, och fönstersmygarna är inte heller så kul att se på.

Har varit inne på K-rauta idag och kollat på duschblandare och dusch väggar.
Det kommer nog bli Hafa Igloo C 100x100 men blandare hittar jag ingen jag gillar alls.
De flesta blandarna var riktigt plastiga, vill ha en i metall.
Och var själva blandaren bra så var takduschen eller duschmunstycket riktigt hemska.
Kan man inte få ett vanligt munstycke som ligger bra i handen? Varför ska alla se ut som de kommer från yttre rymden.

Har någon tips så mottages det gärna.
Hittade en blandare från Hafa (Complete Round) men den har lite tråkig slang och ett "obekvämt" munstycke.
 
Har du tittat på Mora Cera? Den tycker jag känns bäst av de dusch- eller badkarsblandare jag har FMM, Damixa. Spärren på rattarna är lite plastig men i övrigt tycker jag känslan är riktigt bra.

Takduschen vi har (FMM) har jag använt en gång på tre år. Helt värdelös då de kräver riktigt bra flöde. Den hade jag lätt klarat mig utan.
 
Takdusch med miniregn vågar jag inte installera så länge barnen bor hemma! Med obegränsat varmvatten finns det ingen fuktspärr som står mot en 16-årings duschande.

Men skönt och läckert är det.
 
  • Gilla
Ramnemark och 1 till
  • Laddar…
B
Jag har Mora Mmix dusch m. takdusch. Vreden känns bra och jag tycker du ska ha som krav att det är keramisk tätning då den nyper till direkt istället för att sega på som med gummitätning. Duschhandtaget kan kännas lite plastigt, jag har en liten kant som skaver i närheten av "duschhuvudet". Märker det ibland men oftast inte.
Takduschen använder jag aldrig då jag blir tvungen att vrida på full fart på vattnet för att det ska komma vatten i normala nivåer, lite skillnad i storlek och antalet strilhål mellan handduschen och takduschen.

Hade jag valt idag så hade det absolut kunna bli denna igen.
http://www.moraarmatur.se/vara-prod...uschpaket/mora-mmix-shower-system-kit-160-cc/
 
Idag har jag målat ännu mer.

Sen började jag lägga golvspån på vinden. Ska bli skönt att slippa balansera på två reglar :). Byggde ihop lite av kabelstegen med. Snart komJag börja dra ut datakablarna till hela huset :)
 
Den svarta plafonden hade såklart slutat tillverkas. Men elbutik var snälla nog att sänka priset på den kromade till ungefär samma. Big-up till dem :)
 
När vi ändå ska öppna golvet i badrummet (villet blir taket i bastun i källaren) så köpte jag spottar till bastun för att få den lite modernare.
Det blev Hide-a-lite Heatspot :)

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.