Ja, i så fall vad den nog bara en lat säljare...
 
MagHam skrev:
Har heller aldrig förstått det. En del använder begreppet BVSA (billigare vid snabb affär) I praktiken är det ju tvärtom. Ofta prutmån om varan inte går att sälja på ett tag.
Jag har haft samma tanke!
 
MagHam skrev:
Samma! Gillar inte telefon öht.
Men! det finns verkligen olika "kulturer" när det gäller mail. En del anser inte att det är ett seriöst sätt att visa intresse och kommunicera.
Skulle tro att det mest är folk som typ var gamla redan när internet började komma till vanliga hem!
 
  • Gilla
MagHam
  • Laddar…
BVSA-folk som inte får sålt sina grejer snabbt höjer priset ju längre tiden går? Knappast va.

Billigare Vid Smidig Affär kan jag köpa dock.
 
henq skrev:
Billigare Vid Smidig Affär kan jag köpa dock.
Det kanske är det dom flesta menar med "S" ?
 
henq skrev:
BVSA-folk som inte får sålt sina grejer snabbt höjer priset ju längre tiden går? Knappast va.

Billigare Vid Smidig Affär kan jag köpa dock.
Har faktiskt läst en annons där det stod typ " Priset gäller i två dagar, sedan kommer jag att höja! " Detta var på en dator som var dyr redan från början
 
Slog du till? ;)
 
D
jbr skrev:
Slog du till? ;)
Klart han gjorde.... gäller ju att skynda sig när det bara finns i två dagar... ;)
 
D09 skrev:
Vill man ha samtal dygnet runt så lämnar man numret i annonsen ;)

Jag lämnar aldrig numret i en blocketannons utan sållar intressenter genom mailen.
Jag anger alltid tider som de kan höra av sig ( 8-20 alla dagar). Är sjukt morgonpigg och avskyr att bli störd på kvällen så kl 8 på morgonen en söndag går finfint men kl 20 på kvällen vilken dag som helst så störtdyker humöret.
 
Hemmakatten
MissAnpassad skrev:
Min första kontakt är alltid via mejl, vare sig jag säljer eller köper. Det är ett praktiskt sätt att slippa folk som bara ringer av nyfikenhet samt gallra ut de som köper djur av ren impuls. De som köper djur av mig (har bara sålt djur via blocket) ska kunna ge dom vettiga liv och inte bara ha dom ett tag för att de är gulliga eller som accessoar.

Men visst finns det irriterande saker, som säljare samt köpare som inte dyker upp på avtalad tid.
Det här låter inte bra. Vem vill man sälja djur till via enbart mejl som dessutom inte ens dyker upp? Möjligtvis guppis men för alla andra djur måste man rimligtvis vilja ha en djupare kontakt med köparen.
 
jbr skrev:
Slog du till? ;)
Nej det gjorde jag inte! :)
 
Ett annat ganska vanligt fenomen verkar vara att överskatta värdet på den vara man säljer, särskilt elektronik som mobiler. T.ex. Mobil säljes för 3000, jag köpte den för 4000 för två år sedan..
 
j-o75 skrev:
Ett annat ganska vanligt fenomen verkar vara att överskatta värdet på den vara man säljer, särskilt elektronik som mobiler. T.ex. Mobil säljes för 3000, jag köpte den för 4000 för två år sedan..
Jo, det är det bistra mötet med de råa marknadskrafterna - en vara har exakt det värde som en köpare är villig att betala för den.
Kan svida till då man ska sälja sin fem år gamla värstingdator som har extra allt.
 
Eller när folk överskattar skicket på det dom säljer. Jag åkte 30 mil enkel resa för att titta på en sportbil i "absoluta toppskick" men jag blev fruktansvärt besviken när han kom i värsta rishögen, med repig lack, ratt som stod snett och en airbag som hade löst ut.. den låg sedan ute i flera månader..
 
Hemmakatten skrev:
Det här låter inte bra. Vem vill man sälja djur till via enbart mejl som dessutom inte ens dyker upp? Möjligtvis guppis men för alla andra djur måste man rimligtvis vilja ha en djupare kontakt med köparen.
Jag skrev "Min första kontakt" inte "Min enda kontakt", det sker alltså mer än en. Köpare till djur som inte dyker upp sker överallt, även sådana som betalat handpenning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.