Snälla admin, skapa en tråd om sophämtning och med en utgrening till postutdelning!

Det verkar vara ett hett och kärt ämne!
 
Precis, dags att sopsortera! Mohohahahaaaa..... :rolleyes:
 
...om man nu återgår till ursprungsämnet, men tvistar till det lite granna, får man använda någons uppfart för att vända bilen? Jag tycker egentligen inte det, i något fall har jag själv gjort det då man annars på en liten väg måst backa väldigt långt. Jag tycker man speciellt inte får det om man har en tyngre bil - det går ju inte att veta om uppfarten är dimensionerad för tyngre fordon.

Och om hantverkare (eller nån annan) parkerar in min bil, eller parkerar framför en liten grind eller brevlåda, det tycker jag heller inte är OK, jag kanske ska ut med en barnvagn från grinden. Men jag tycker det är ok att parkera nära, bara man inte blockerar helt. Är det grannar det är fråga om så bör man ju komma överens. Är det en tillfällig besökare så får väl sunt förnuft förhoppningsvis råda...
 
Mikael_L
DMOL skrev:
Mitt förslag är att du ställer ut betongblock. Har själv fått uppfarten förstörd av kran/containerbilar och hantverkare. Alla rycker bara på axlarna åt sånt så spärra av, sätt upp en kamera och bötfäll.
Detta är också delvis min ståndpunkt. Kanske strunta i bötfälla då, alldeles för jobbigt, och mycket bättre att det inte ens behöver komma dithän.

Nä, stoppa all parkering och nyttjande av din uppfart direkt.
Säg till, sätt upp anslag, ev, i sista hand avspärrning.
Säg att de kan på förfrågan för varje enskilt fall möjligen få tillstånd, men då ska det ha klarerats med dig innan.

För jag håller med om att när det väl har blivit något strul, något förstört osv så kommer alla bara rycka på axlarna och smita undan. Och det är mycket jobbigare för dig än att från början avhysa hantverkarna från din parkering.
 
  • Gilla
harry73
  • Laddar…
Fyll ytan med egna fordon.
 
Snailman
En granne till mina föräldrar ställde ut en varningstriangel på uppfarten när grannen mittemot brukade vända där:) Han hade asfalt på sin uppfart, och med åren så blev det djupa hålor under däcken där bilen brukade stå, så den var inte så hållbar.

En granne mittemot mej brukade backa in nån meter hos mig när han backade ut från sin uppfart ( de är mittemot varandra) tror att han slutade med det när han väckte den som sov i det rummet.

Sen brukar han och besökande hos honom ofta parkera mitt framför hans utfart = mitt emot min uppfart:thumbdown:
Funderat på att nån gång parkera min bil på samma sätt framför min uppfart (mittemot hans), för att få hjärncellerna att börja arbeta:mad:

Under byggtiden så hade jag en hög med 4-8 liggande i jämnhöjd med vägen, där kom ibland långtradarna som skulle runt svängen väldigt nära med hjulen, de hade nog fått en chock om de kört lite längre ut:banghead: några dm in på min tomt brukade de ofta köra men kommunen hade ju några dm makadam utanför asfalten så den bar ju.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.