Jag har varit där uppe och kollat, verkar inte finnas så mycket kvar av de tomterna man ville ha, Pratade med Stig , han sa att Myresjöhus/Smålandsvillan köpt ytterligare 7 tomter utöver de 8 de hade från början.

Jobbigt med allt stressande för att få en tomt.
 
Ja, det är trist att de köper allt. Kolla även med Lösvirkeshus, tror han har köpt sig lite tomt med. Jag skall faktiskt själv kolla med han för säkerhets skull.

Jag fick ditt medd. förresten men ena tomten är just Myresjöhus/smålandsvillan. De tog den innan jag hann... :(
 
Ja det är tråkigt att det köps upp så massor av husföretagen. Jag vet att LB hus har 4 tomter också.
Inte bra att behöva känna sig stressad :'(

Väldigt bra detta med samkörning sedan för diverse saker... det kör vi på, helt klart!
 
Var uppe idag och pratade med Stig, Så jag har kanske en tomt på G. Dock en sluttningstomt. Känns lite bättre nu. Ska till banken på måndag hoppas att det känns lika bra efter det. :)
 
Hur går det med Era hus planer? har ni bokat nån nån tomt ännu? Vi har precis skrivit på för en tomt direkt av Stig nu.
 
Kul!

Nja, den tomt vi ville ha köptes av Myresjö...så nu blir det med dom. Vi har ett alternativ till men den tomten är på vänstra sidan när man tar vänster i T korsningen & det blir väldigt brant där...jag tänker på vår lilla grabb som älskar att springa där man inte får.

Så för tillfället kommer vi nog ta nere på plana ytan (inte lika fin utsikt :( ).

Känns som att vi har hållt på i evigheter nu...men jag är övertygad om att på lördag så vet vi. Då har vi sett det huset vi tror vi skall bygga (dvs om det är som vi hoppas :) ).
Så himla trist att de köpt i princip alla tomter alltså.
Annars hade vi kommit undan billigare.



 
Vi har köpt den allra första tomten till vänster, alltså tomta A. kanske inte den bästa tomten men vi är nöjda med att ha kvällsolen hela kvällen på våran baksida. plus att vi har lite utsickt över Sandared. Det kändes bra att köpa direkt av Stig och på så sätt kunna välja hus leverantör i lugn och ro.
 
Trevligt!

Då verkar det börja dra ihop sig :)
Start i augusti vad jag hört.
 
Är det ingen annan här på forumet som ska bygg i björvik förutom (Solana o Mulan)?
 
Vi har kvar vår "svindyra" tomt (AL), men Stig har ännu inte bett om handpenning. Har du grunch betalat handpenning?
 
Totte_S
grunch skrev:
Är det ingen annan här på forumet som ska bygg i björvik förutom (Solana o Mulan)?
Om ni sätter en adekvat rubrik på tråden, postar den i rätt del av forumet och håller er till det rubricerade ämnet skall ni se att fler engagerar sig, hittills har väl tråden varit lite av en intern chattråd för ett par stycken, eller hur?
;) ;) :)
 
SANT ;D 8) ::)
 
Kanske ska du grunch ställa frågan på annat ställe i ny tråd :D
 
Solan: Vi ska betala hand penning på 100.000 den 2 maj.

Ja det är väl lite på fel ställe att ställa denna fråga kanske.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.