Funkar den vid strömavbrott??:rolleyes:
 
Jag har själv försökt hitta information/omdömen om denna men det verkar vara svårt att hitta någonstans. Jag har dock provat den hos en grossist och det slutade med att jag lagt in en beställning. De är dock slut i lager i såväl Sverige som Finland. Prel beräkning av leverans är 4/12. Har även pratat direkt med Oras som bekräftar att de är slutsålda typ överallt.

Ja den fungerar vid strömavbrott, eller vattnet fungerar då i alla fall. Det är två vanliga mekaniska vred för kall/varmvatten. Om strömmen går så lär dock inte den beröringsfria, självrengöringen (?), diskmaskinsavstängningen eller displayen fungera. FInns även en variant med batteri istället för två hål i väggen varianten.

Mitt första intryck är att den är större (framförallt högre) än vad bilderna säger. Om jag blir nöjd eller ej återstår att se. Jag hade två "krav" vid detta köp. De första var att det skulle finnas automatisk diskmaskinsavstängning och det andra var att jag ville ha en med utdragbar pip. Det var en kombination som tydligen inte fanns, då valde jag den här.

Ett annat alternativ var att köpa Oras fristående avstängningsmanick, men då kändes det som att jag fick mer för pengarna här.
 
Bygghemma.se påstår att de har den i lager med 2-5 dagars leveranstid.
 
Jo jag vet att det står så men det stämmer inte. Jag har varit i kontakt med 5 av de leverantörerna som ligger bäst till o pris på prisjakt. Ingen har dem i lager. Detta bekräftas alltså också av Oras, att de är slut men tillverkas för fullt, prelbdatum om man bestämmer nu är 4/12
 
Vid strömavbrott går väl inte vattenpumpen i huset heller, eller är jag ute och cyklar igen...

//Ronnie
 
Många har kommunalt vatten med tryck, där fungerar vatten utan ngn pump.
 
Hej!

Jag har inte testat just den modell du hänvisar till men dock en annan Oras beröringsfri blandare vi har i vår köksö. Den har fungerat strålande i snart sex år och nu är det dags för batteribyte för 99 spänn. Det fanns två versioner när vi köpte blandaren, en med batterieliminator och en för batteridrift (6V) där vi valde den senare. Anledningen till batteriversionen var att man kan köpa batterier i många år jämfört med att dra separat eluttag även dit.

Mycket nöjd, kan bara rekommendera!

/TMC
 
Redigerat:
Wow, höll batteriet i sex år? Fantastiskt!
Jag har dock valt att köra på en som går på elnätet av några olika anledningar. För det första ska jag ändå ha el indraget där under. För det andra så misstänker jag att den här blandaren drar lite mer ström. Den ska ju driva nån form av display, sensor och mekaniskt vred för av och påsättning av vatten till diskmaskin.

TMC: Vilken modell har du?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.