Riktigt coolt bygge. Strålande fin utsikt. (y)
Vart i mälardalen kan man köpa Ceder alternativt Lärkträd? Gärna till vettig penning.

//Lasse
 
Redigerat:
  • Gilla
lambo
  • Laddar…
Hej Lasse, jag har handlat mitt ceder via Beijer i Västerås. Tycker priserna varit helt ok men tyvärr e ceder jävligt dyrt...
 
Stark-Johan Samuelsson skrev:
Språkpolisen låter hälsa att Spa inte är ett akronym även om många tycks tro det.
Språkdomaren hälsar att det inte är ett egennamn heller! :p

Så länge man inte talar om den belgiska staden som gav upphov till begreppet förstås. Och "akronym" är utrum (n-ord).
 
  • Gilla
Malin R och 2 till
  • Laddar…
lambo skrev:
Hej Lasse, jag har handlat mitt ceder via Beijer i Västerås. Tycker priserna varit helt ok men tyvärr e ceder jävligt dyrt...
Tack ok, då kan jag kolla med dem.
 
mumiemonstret skrev:
Språkdomaren hälsar att det inte är ett egennamn heller! :p

Så länge man inte talar om den belgiska staden som gav upphov till begreppet förstås. Och "akronym" är utrum (n-ord).
Givetvis talar jag om orten. :) Det blir lite mer spännande att låta andra intresserade läsare utforska saken på egen hand än att redogöra detta tydligt.

Att akronym är "en-ord" får jag leva med även om det låter helt fel i mina öron. Det kan å andra sidan ändras med tiden. Det kan definitivt inte upphovet till SPA/Spa/spa göra så jag räknar fortfarande detta som en vinst i viktigpetterboken.
 
Kanske starta en ny tråd med språkpoliser och låta lambo ha denna för sin källare? ;)
 
  • Gilla
Kromo och 6 till
  • Laddar…
Väl talat Ramnemark!
 
  • Gilla
osiris och 1 till
  • Laddar…
Stark-Johan Samuelsson skrev:
Språkpolisen låter hälsa att Spa inte är ett akronym även om många tycks tro det.
Hälsa språkpolisen att genus för akronym är reale samt att spa inte är ett egennamn (om man inte menar orten med den trevliga F1-banan).
 
Sen hälsar jag till mig själv att läsa tråden till slut innan jag svarar...
 
  • Gilla
lambo
  • Laddar…
Läckert! Tummen upp!
 
  • Gilla
lambo
  • Laddar…
Inspirerande!

Kommer nog att sno några av era idéer/lösningar ;)
 
  • Gilla
lambo
  • Laddar…
Snyggt bygge! Funderar på liknande och undrar om ventilationen räcker till när ni spabadar? Många menar på att man behöver avfuktare om man har spabad inomhus.
 
Ruggigt fint bygge. Har du fler bilder utifrån?. Är siktigt fint med ädelträ på fasaden:)
 
  • Gilla
lambo
  • Laddar…
Denna tråd är verkligen en inspirationskälla :)
Tack för det och för alla fina bilder!
 
  • Gilla
lambo
  • Laddar…
magnil skrev:
Snyggt bygge! Funderar på liknande och undrar om ventilationen räcker till när ni spabadar? Många menar på att man behöver avfuktare om man har spabad inomhus.
Tja, vi har ett slags FTX aggregat med värmeväxlare som ventilerar rummet. Sen har vi en rätt kraftig extern frånluftfläkt kopplad från ångbastun ut genom fasaden som vi kan använda vid behov. Vent har funkat bra och luften känns fräsch, inte alls tung/fuktig. Men möjligen kan man behöva en avfuktare på sommaren när fukthalten är högre och ingen inga element körs.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.