Krilleman
På pappret ja. Men på dom flesta rotningarna jag har varit på är det samma personal som bilar hela dagarna.

Dom sista LGH renoveringarna jag utfört så har byggherren sålt bort all rivning till rena rivningsfirmor.

Korrektheten är högst tveksam. Men det är så det ser ut i verkligheten.
 
S
Men större bilningsjobb utförs ju oftast av robotar, det är min erfarenhet som elektriker på byggen iaf.
 
S
SueCia skrev:
Men större bilningsjobb utförs ju oftast av robotar, det är min erfarenhet som elektriker på byggen iaf.
ja. finns ingen chans att använda en robot för ett badrumsrenoverings hemma hos privatperson
 
S
SBH skrev:
ja. finns ingen chans att använda en robot för ett badrumsrenoverings hemma hos privatperson
Är det för att maskinen är för dyr att hyra? Eller för svår att få in? Är det på entréplan man ska bila borde det ju gå rent praktiskt.

Fast å andra sidan, badrumsrenovering i en villa brukar kräva rätt minimalt med bilning.
 
S
SueCia skrev:
Är det för att maskinen är för dyr att hyra? Eller för svår att få in? Är det på entréplan man ska bila borde det ju gå rent praktiskt.

Fast å andra sidan, badrumsrenovering i en villa brukar kräva rätt minimalt med bilning.
ja. tänk då banden på roboten vad för täckning av golv klarar av att hantera larvbanden.

kan bli mycket om du skall ha bort ett gjutet golv, för omdragning rör,
sen det där att kunna bila så försiktigt att rör inte går sönder och gör en större vattenskada
 
S
ahh men då snackar vi ju en mindre badrumsrenovering, ska man t.ex bila hela källarvåningen för att byta radiatorrör/tappvattenrör/avlopp så känns det nästan som roboten är ett måste, annars vet jag fan inte hur folk gör?
 
S
SueCia skrev:
ahh men då snackar vi ju en mindre badrumsrenovering, ska man t.ex bila hela källarvåningen för att byta radiatorrör/tappvattenrör/avlopp så känns det nästan som roboten är ett måste, annars vet jag fan inte hur folk gör?
tjurighet och farliga bilmaskiner
 
  • Gilla
kulle
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.