1. Ja. Dock får endast egna tomten synas på visad yta
2. TP-Kabel
3. Nej
4. Ja
5. IP67
6. Så lågt LUX som möjligt
7. Larm. Push används för att aktivt meddela telefonen (o.dyl) händelser.

Vi har en hotbild mot vår fastighet och jag har monterat två PoE-kameror utomhus som lagrar lokalt.
Jag skulle vilja ha en fullfjädrad utomhusövervakning med PoE-kameror och som går att se när jag så önskar.
Inomhus har en larmfirma monterat kameror, så där räcker det.
 
1. Ja (om jag endast filmar egen tomt, ej filmar grannar o dyl samt att tomt är avgränsad.)
2. Kabel.
3. Nej
4. Ja.
5. IP67
6. Så lågt LUX som möjligt.
7. Larm

Bor i hus som angränsar till ett skogs parti, så det är svårt att ha koll på vad som rör sig ute vid tomten vid denna mörka årstid. Har 2 barn som är i den åldern då det är snart dags att ta sig till och från skolan själva, kan vara rätt så skönt att ha koll på vilka som kommer och går i dörren på dagarna när man själv är på jobbet.
 
Svar
1 Ja
2 Kabel
3 Nej
4 Ja
5 IP67
6 Så lågt som möjligt
7 Larm

Trots larm i både huset och fritidshuset har vi haft inbrott fyra gånger. Kameraövervakning vore ett bra komplement till larmet för man kan då se om personer varit och rekat. Och när larmet ringer upp så kan man se om någon verkligen brutit sig in eller stuckit därifrån. Ett övervakningssystem hade både underlättat för mig och gjort mig lite lugnare.
 
1. Ja. Dock krävs tydligt avgränsad tomt så man inte av misstag kan bli filmad.
2. Kabel
3. Nej
4. Ja
5. IP67
6. Så lågt LUX som möjligt
7. Larm

Tyvärr har vi tvättstugan i en extern byggnad på tomten, under den mörka årstiden är det riktigt obehagligt att vara där. Ett övervakningssystem skulle göra klar skillnad och minska obehaget.
 
1. Ja.

2. Kabel.

3. Nej.

4. Ja.

5. IP67.

6. Så lågt LUX-antal som möjligt.

7. Larm.


Som heltidsarbetande småbarnsförälder vill man inte tänka tanken på att få sina hårt förvärvade ägodelar stulna men att kosta på sig ett dyrt övervakningssystem är inte lätt att få med i budgeten.
Skulle jag vinna detta paket kommer hela familjen kunna sova tryggare och veta att vi åtminstone har en chans att hjälpa polisen att ställa inbrottstjuvarna till svars samt förhoppningsvis kunna få tillbaka våra saker.
 
1. Ja.
2. Kabel
3. Nej
4. Ja
5. IP67
6. Så lågt LUX som möjligt
7. Larm

Eftersom vi bor i ett område som drabbats väldigt mycket av inbrott på senaste tiden skulle det kännas som en extra trygghet att ha ett övervakningssystem som kan hålla koll på huset när man själv inte är i närheten. Då vi bor i ett äldre hus så har prioriteringarna legat på lite mer akuta renoveringar än ett övervakningssystem.

/David
 
1.Ja
2.Kabel
3.Nej
4.Ja
5.IP67
6.Så lågt LUX som möjligt
7.Larm

Småbarnsfamilj i enplansradhus, två bilinbrott på ett år och bilen står 2 meter utanför två-årings fönster. Nu är ett larm införskaffat men inte lyckats prioritera videoövervakning ännu. Önskar detta paket helt enkelt för att känna mig tryggare.
 
Svar:
1. Ja, så länge tomten är tydligt avgränsad och jag endast filmar min egen tomt
2. Kabel
3. Nej
4. ja (förutsatt att man har en ströminjektor för strömförsörjningen).
5. IP67
6. Så lågt LUX tal som möjligt
7. Larm

Har nyligen byggt nytt hus och har precis börjat planera vad jag skall installera för larm och och hur detta skall kopplas ihop med kommande hemautomationsystem. Kamerorna som ingår i paketet verkar med ha en rad möjligheter med in/utgångar som skulle göra detta till lett riktigt kul projekt!
 
1. Ja. Endast egna tomten får synas på bilden
2. Trådat
3. Nej
4. Ja
5. IP67
6. Så lågt LUX som möjligt
7. Larm

Vi bor i ett område där belysning inte finns. Min fru är mörkrädd och hemma med ett nyfött barn som inte vill sova på nätterna. Jag är borta mycket och kan varken lugna eller skydda min lilla familj då.
Med övervakningsbutiken's system kan min fru snabbt och enkelt se om något händer då hon ibland hör konstiga ljud. Det skulle lugna oss alla.
 
Svar på frågorna:
1. Ja. Tillåtet men bara på min egna tomt.
2. Kabel.
3. Nej.
4. Ja.
5. IP67.
6. Så lågt LUX-antal som möjligt.
7. Larm.

Motivering:
Bott i huset sen 1998. Separerade från min man 2010 och bodde kvar i huset med mina döttrar. Vi hade inbrott i vårt hus sommaren 2010 och de tog allt av värde. De bröt upp grovköksdörren. Mycket traumatiskt för barnen. Midsommardagen i år fick vi inbrott igen och då krossade de glaset på altandörren. Vi har nu installerat larm men då tomten är insynsskyddad så skulle det behövas flera kameror för att bevaka huset utifrån. Vi vill inte flytta utan kunna få känna oss trygga i vårt hem! Larmpaketet skulle vekligen ge oss den tryggheten!
 
1.Ja.
2.Kabel.
3.Nej.
4.Ja.
5.IP67.
6.Så lågt som möjligt.
7.Larm.

Skulle vara perfekt nu när det är mörkt ute, grannen hade inbrott för ett par dagar sedan och det är något jag inte vill ha. Har dessutom satt upp en vedeldadbadtunna och det skulle kännas skönt om man kan se så att det inte kommer dit någon och badar när jag inte är hemma, skulle vara skönt att veta så att inga barn hoppar i och drunknar trots att jag har polen inhägnad. alla vet att det spelar ingen roll hur högt staket som finns.
 
Mina svar:
1.Ja.
2.Kabel.
3.Nej.
4.Ja.
5.IP67.
6.Så lågt som möjligt.
7.Larm.

I takt med att vårat hus renoveras och blir fint & attraktivt igen tror jag även att det kan locka tjuvar. Detta övervakningssystem vore toppen så att tjuvar hålls på avstånd och så att jag och min familj kan känna oss trygga.
 
Svar:
1. Ja, bara om min tomten är tydligt avgränsad och jag endast filmar sin egen tomt.
2. Kabel
3. Nej
4. Ja
5. IP67
6. Så lågt LUX tal som möjligt
7. Larm

Min motivering
Har alltid varit intresserad av elektronik och en gång i tiden utbildade jag mig till larminstallatör. Dock blev inte det jag kom att jobba med och det mesta har förändrats i larm och elektronik så man är inte lika insatt längre.
Larm är en av de "stora" köpen som jag känner att jag måste göra men det är så mycket som ska köpas när man har köpt sitt första hus som jag gjort(snart 1 år sen) och ekonomin räcker tyvärr inte till allt på en gång. Men så småningom så är ett inköp i alla fall planerat.
Har funderat på en lösning där detta paket skulle göra sig mycket bra. Tanken är att jag ska ha ett litet rum som blir som ett kontroll/skyddrum där jag har skärmar kassaskåp mm. Det rummet jag tittar på är under en trappa och det är perfekt placerat för att jag ska kunna bygga en bokhylla som hemlig ingång:). Vinner jag så utlovas en tråd med detta så småningom:cool:. Vilken grabb har inte drömt om ett hemligt rum när man var liten?
 
M
Svar:
1. Ja, om den bara filmar din privata mark.
2. Kabel
3. Nej
4. Nej, man behöver en PoE-Injector i andra änden som tillför ström i ethernet kabeln.
5. IP67
6. Så långt som möjligt
7. Larm

Motivering:
Självklart vill man ha koll på sitt hus/tomt och barnens kanin :)
Men även för att impa på kollegor och vänner.
 
1: Ja
2: Kabel
3: Nej
4: Ja
5: IP67
6: Så lågt LUX som möjligt
7: Larm

Vi tog beslutet för några år sen att flytta ut på landet. Larm med uppkoppling och skräckinjagande vakthundar (chihuahuaor) i all ära, men att kunna åka hemifrån med vetskapen att man kan se vad som händer i och utanför hemmet när man är borta skulle ge ett lugn och en större trygghet!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.