1. Ja
2. Kabel
3. Nej
4. Ja
5. IP67
6. Så lågt LUX som möjligt
7. Larm

Det vore jätteskönt med lite extea trygghet nu när den mörka tiden kommer, särskilt när hemmet står tomt under långa tider. Många inbrott sker ju dagtid, då grannar kanske inte alltid reagerar, och då vore det toppen med denna typ av övervakning.
 
Svarar
1.Ja
2.Kabel
3.Nej
4.Ja
5.IP67
6.Så lågt LUX som möjligt
7.Larm

för jag skulle behöva ha övervakning av mitt garage och tomt så man får ha prylarna kvar.
 
1. Ja (får endast filma egen tomt / avgränsad yta)
2. Kabel
3. Nej
4. Ja
5. IP67
6. Så lågt LUX som möjligt
7. Larm

Ska flytta till annat hus strax och vill öka säkerheten och trygghetskänslan hos mina tonåringar. Jag är ibland borta över natten, och med tonåringarna hemma skulle det kännas skönt för oss alla med lite koll...
 
1.Ja
2.Kabel
3.Nej
4.Ja
5.IP67
6.Så lågt som möjligt
7.Larm

Hade ett inbrottsförsök här förra hösten. Någon hade varit och bänt i köksfönstret med en gammal häcksax som jag hittade i buskarna några dagar senare. Kändes rejält olustigt och det tog lång tid innan denna känslan försvann. Vi satte upp attrapper och larmskyltar. Detta mest för att jag inte visste vad och hur jag skulle fixa för att avskrämma. För skydda sig helt kan man nog inte göra. Hade varit superbt att få byta ut mina attrapper mot denna kameralösningen och få ett riktigt skydd!
 
D09
1.Ja, men tydlig uppmärkning måste finnas för besökare.
2.Kabel.
3.Nej.
4.Ja.
5.IP67.
6.Så lågt LUX som möjligt.
7.Larm.

Motivering

Mina övervakningskameror runt huset är så gamla att upplösningen ser ut som grottmålningar.

Skulle vara otroligt roligt om man fick uppdatera och uppleva ett modernt övervakningspaket med alla dess finesser :)

Planen vid vinst är att väggmontera ipaden och ladda ner tillhörande app.

Den nyttan jag har haft hitills av mina stenålderskameror är att se när vovven ( Homer ) letar köttbullar, ungarna ligger o brottas på utsidan eller att familjen kan ha ett öga på mig när jag är ute o kör traktor, springer på byggställningar, titta på rådjur som passerar m.m

Skulle vilja ha ett modernt paket den dagen någon försöker sig på att knäcka skalskyddet på mitt slott och gör intrång på mitt privatliv så bildmaterialet är såpass bra att man kan efterlysa och lagföra dessa empatilösa människor.

Senast igår hade en granne besök mitt i natten där någon slangade bilen på soppa men saknade tyvärr kameror.
 
Här kommer mina svar:
1. Ja, så länge du filmar på din egen tomt, som är tydligt avgränsad med hjälp av buskar eller staket samt att man inte riktar kameran mot någon granne.
2. Kabel
3. Nej
4. Ja
5. IP67
6. Lux skall vara så lågt som möjligt
7. Larm

Efter ett bilinbrott samt att vänner och grannar pratar om inbrott eller inbrottsförsök skulle det inte skada att utöka larmet med diverse övervakning för att kunna dokumentera eventuella försök eller inbrott, samt stölder. Reser en del i jobbet samt privat och tryggheten med att kunna titta till huset vid resa är även det ett stort plus!
 
1. Ja
2. Kabel
3. Nej
4. Ja
5. IP67
6. Så lågt LUX som möjligt
7. Larm
Bor avskilt och huset står ofta tomt. Saknar idag övervakning
 
1. Ja
2. Kabel
3. Nej
4. Ja
5. IP67
6. Så lågt LUX-antal som möjligt
7. Larm

Loggning, statistik och övervakning går jag verkligen igång på. Med detta system hade jag kunnat förena nytta med nöje!
 
Svar
1.Ja
2.Kabel
3.Nej
4.Ja
5.IP67
6.Så lågt som möjligt
7.Larm

Motivering: Med en hörntomt med angränsande skog så skulle det kännas tryggt att ha kameraövervakning, bostadsinbrotten i vår närhet har också ökat lavinartat.
 
Svar
1.Ja
2.Kabel
3.Nej
4.Ja
5.IP67
6.Så lågt LUX som möjligt
7.Larm

Med ökad antal inbrott i området vill kamera övervakning underlätta och skapa trygghet.
 
Frågor:
1.JA det är tillåtet, ( dock måste det framgå vad som är en privat tomt, så man inte filmar på allmän mark )
2.Kabel
3.Nej
4.Ja, dock bör man använda ethernet kabel med koppar kablar, alu funkar inte lika bra.
5.IP67
6.Så lågt som möjligt
7.Larm

Att ha ett övervakningssystem, känns nästan som det blivit standard när man har en stuga eller villa som ligger avskilt. Vår sommarstuga ligger precis så, och man vill ju kunna kolla till den, utan att behöva åka dit. Det är inte bara för risk för ev. inbrott, utan även för att kunna kolla hur det ser ut, och hur stuga mår under vintern. Behöver jag ringa bonden och beställa plogning innan jag åker eller är det rent på uppfarten, är en fråga som jag också slipper fundera på om jag har ett bra system installerat.

Det blir också ett väldigt bra komplement, till den värmestyrning jag redan har installerat till värmepumpen, så jag alltid kan komma fram till en varm och skön stuga utan att ha onödigt hög energiförbrukning och kostnad för att hålla stugan fullt uppvärmd hela tiden
 
1: Ja det är tillåtet
2: Kabel
3: Nej
4: Ja
5: IP67
6: så lågt Lux som möjligt
7: Larm

Motivering:
Att till våren en ny villa få bygga,
Är en ynnest om vi får känna oss trygga,
För vem vet vem som om natten vid tomtgränsen trycka
I väntan på ett tomt hus få knycka
Eftersom tjuven redan på vår familj hälsa
Skulle ett kit från övervakningsbutiken glänsa
 
Svar
1.Ja med förutsättning att man endast filmar privat egendom samt att det upplyses om att området är kamera övervakat.
2.Kabel
3.Nej
4.Ja
5.IP67
6.Så lågt som möjligt
7.Larm

Eftersom vi bor på landet så vore det skönt att kunna ha lite mer övervakning. Dessutom skrämmer det kanske bort en del av tjyvarna och fångar andra på film.
 
1. Ja
2. Kabel
3. Nej
4. Ja
5. IP67
6. Så lågt LUX som möjligt
7. Larm

Vi har fått brevlådan sprängd några gånger på kort tid, så det vore en bra trygghet, för vem vet vad de gör nästa gång?
 
1. Ja, om tomten är tydligt avgränsad och man inte filmar trottoar eller liknande.
2. Kabel.
3. Nej
4. Ja.
5. IP67
6. Så lågt LUX-tal som möjligt.
7. Larm

Eftersom vårt hus är sista huset på en återvändsgata så har vi inte så mycket grannar som ser vad som händer här när vi inte är hemma. Skulle kännas mycket tryggare att åka hemifrån med ett ordentligt övervakningssystem som hjälper oss att hålla koll!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.