Hej, alla nybyggare och gamla byggare. ;D
Har köpt ett hus från 20-talet på 165 kvm. Rivit ut hela övervåningen (stockväggar mm blev ca 6 kbm), suttit in nya limträbalkar 4 st väger ungefär 300kg styck och isolerat samt byggt 3 nya rum. Byggt ett nytt kök, isolerat och byggt ett bibliotek med en damm på golvet, renoverat samt byggt en stor garderob i hallen. Nya golv samt innertak i hela huset. Sågat upp i fasaden och suttit in nya fönster, lagt nytt yttertak(plåt), nya eldragningar (fyyy) med mycket mer. Har gjort allt detta själv. Nu till problemet, vad i HE......E hittar jag inspirationen att fortsätta mitt evighetsprojekt??? :'( Ska bygga ett rum till på öv. våningen samt en liten toalett, känns som om man har lust att kränga skiten(förlåt språket) och köpa ett NYTT FÄRDIGT HUS. Har ägt huset i snart två år. Någon som känner igen sigoch kan dela med sig lite erfarenheter och tips.
Har just lämnat in om att bygga garage också, detta även i lösvirke :surprised:
Mvh Luppe
 
Har du en damm i bibloteket??
 
Ta ett brejk och ta det lugnt ett tag så kommer inspirationen tillbaks. Det ska va kul att hålla på, inte bara längta tills man är klar. Annars kan man lika gärna plocka in hantverkare.

Zephir
 
Japp, jag skulle också ta en paus, alternativt ta dit så mycket vänner och bekanta som möjligt och be dem om tips och idéer inför framtida byggen och renoveringar!
 
:D Dammen är på 850 liter, det är ett mindre vattenfall samt att det simmar lite Koi i.
Ni har nog rätt ta det easy en stund för att hämta kraft och mod.
Mvh Luppe
Ps. Sitter ofta i biblioteket och njuter av tillvaron. :surprised:
 
Känner igen mig...
Bygger själv 180m2 lösvirke med 60m2 garage.
Har sågat virket själv, även ritat eländet...
Klart utvändigt, el klar, gipsning invändigt pågår.
Nu börjar dock orken tryta...
 
Du har ingen bild på dammen??
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.