Moving
Bra att ha men visar tecken på att här finns något värdefullt?
 
harry73
Kan mycket väl vara olagligt, i alla fall om gatan syns.
 
D09
Bra om man vill ha närbilder

Jag har en vid entrén bland annat

Visar nog mer på en prylgalen individ. ;)
 
  • Gilla
VikHe
  • Laddar…
Moving
harry73 skrev:
Kan mycket väl vara olagligt, i alla fall om gatan syns.
Ja men detta gäller dörren, egen mark är ok, inte utanför
 
Moving
D09 skrev:
Bra om man vill ha närbilder

Jag har en vid entrén bland annat

Visar nog mer på en prylgalen individ. ;)
Prylar att stjäla. Vi har ett diskret stort hus, såg ett annat som var tvärtom som hade en massa lampor och kameror.

Många inbrott här men vi har klarat oss.
 
D
Poänglöst att spekulera i. Men får ofta höra kommentarer om samma sak när det gäller inbrottsskydd och skyltar. Men gissar på att samma personer aldrig låser dörren eller förvarar nyckeln under mattan. Även montörer av säkerhetsprodukter brukar komma med samma frågor av någon underlig anledning. Verkar vara vanligt i Sverige att man alltid måste motivera varför man skaffar säkerhetsprylar. I England sitter det på var och varannat hus.
Gör det du behöver för att skydda din egendom. Kameran hindrar ju inte inbrott i sig och det räcker att maskera sig.
 
Redigerat:
...Men får ofta höra kommentarer om samma sak när det gäller inbrottsskydd och skyltar. --- Verkar vara vanligt i Sverige att man alltid måste motivera varför man skaffar säkerhetsprylar. I England sitter det på var och varannat hus.
Nej det verkar liksom inte vara "normalt" i Sverige om man har mer än ett helt vanligt hemlarm...
 
Moving
Och i Spanien har de galler överallt
 
Jag har satt en vit domekamera en bit från dörren i takfoten, känns rätt osynligt för gemene man, och inte så fult. Visst kan man se IR-belysningen i mörker, men det får man ta.
Tror knappast att man lockar tjuvar - kanske tvärt om, men det är som DMOL säger, meningslöst att spekulera i det.
Jag använder min primärt för att se folk när jag sitter o kollar film i biorummet, omöjligt att höra folk där annars.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.